مرکز خدمات فولاد ایران - میزان تقاضای فولاد در آلمان افزایش یافته است و به دنبال این امر پیش‌بینی می‌شود که فروش محصولات آنها طی چند ماه آینده یا ثابت باشد یا افزایش یابد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که تعداد کارخانه‌هایی که انتظار افزایش فعالیت‌های صنعتی طی فصل اول سال‌جاری را در مقایسه با فصل چهارم سال گذشته دارند ۱۴ درصد افزایش یافته است. البته میزان افزایش فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف متفاوت خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که میزان فعالیت‌ها در بخش عمرانی و صنایع شیمیایی ۲۰ درصد و میزان تقاضای بخش مهندسی ۶ درصد افزایش یابد.

همچنین پیش‌بینی شده است که فروش محصولات فولادی طی فصل دوم سال‌جاری یا ثابت باشد یا افزایش یابد. در این میان ۲۵ درصد کارخانه‌ها انتظار افزایش فروش ورق و میلگرد را طی فصل دوم سال‌جاری دارند. این در حالی است که ۵۰ درصد کارخانه‌های شرکت‌کننده در این نظر سنجی پیش‌بینی می‌کنند که فروش لوله طی این مدت افزایش یابد.

میزان فروش تجار در آلمان در ماه ژانویه ۷۱۲ هزار تن و در ماه فوریه ۷۳۶ هزار تن بوده است. میزان فروش طی فصل اول سال‌جاری رکورد جدیدی را ثبت کرده و پس از فصل سوم سال ۲۰۰۸ به بالاترین میزان رسیده است.

متوسط ماهانه موجودی انبارها طی فصل اول سال‌جاری در حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است. میزان موجودی انبارها طی فصل اول سال‌جاری برای برآوردن نیاز سه ماه کارخانه‌ها کافی بود و احتمال کاهش سطح موجودی پس از آن زمان ضعیف است.