مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت قراضه وارداتی در ترکیه طی هفته گذشته روندی نزولی داشت و گزارش‌ها نشان می‌دهد که طی این مدت ۴ یا ۵ محموله از بازارهای بین‌المللی وارد این کشور شده است. یک محموله قراضه مخلوط که شامل ۲۵ هزار تن قراضه کلاس A۳ در قیمت ۴۱۲ دلار هر تن سی اف آر و یک محموله ۱۸ هزار تنی قراضه خرد شده در قیمت ۴۱۷ دلار هر تن سی اف آر می‌باشد از منطقه بالتیک وارد این کشور شده است. یک محموله قراضه مخلوط دیگر نیز که شامل ۱۸ هزار تن قراضه خرد شده، ۱۸ هزار تن قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ (۲۰-۸۰) و ۴ هزار تن قراضه مرغوب است، در قیمت ۴۱۴ دلار هر تن سی اف آر برای حمل از سواحل شرقی آمریکا به ترکیه معامله شده است.

قیمت پیشنهادی قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ (۲۰-۸۰) ۴۱۰ دلار هر تن سی اف آر، قراضه خرد شده آمریکا ۴۱۵ دلار هر تن سی اف آر و قراضه سنگین کلاس ۱ و۲ (۳۰- ۷۰ ) اروپا ۴۰۵ دلار هر تن سی اف آر می‌باشد که افتی ۵ تا ۱۰ دلاری را در هر تن در مقایسه با هفته گذشته نشان می‌دهد.

قیمت پیشنهادی قراضه کلاس A۳ سی آی اس تغییری را در مقایسه با معاملات قبلی نشان نمی‌دهد و در قیمت ۴۰۰ تا ۴۰۵ دلار هر تن سی اف آر ثابت است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که معاملاتی نیز در این قیمت انجام شده است.