مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت پیشنهادی میلگرد در ترکیه اوایل هفته گذشته کاهش یافت و به ۶۶۰ دلار در هر تن رسید؛ اما این روند با نزدیک شدن به اواخر هفته تغییر کرد و قیمت پیشنهادی این محصول بالا رفته و به ۷۴۱ دلار در هر تن رسید. شایعاتی مبنی بر افزایش خرید قراضه در خاور دور منجر به رشد قیمت میلگرد در ترکیه شده است.

هفته گذشته ترک‌ها‌ قراضه را در قیمت ۴۱۲ تا ۴۱۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر معامله کردند و پیش‌بینی می‌شوند که قیمت این محصول در آینده نزدیک ثابت باشد.

هفته گذشته قیمت پیشنهادی میلگرد صادراتی در ترکیه ۶۳۰ دلار در هر تن فوب بود؛ اما تقاضای خرید میلگرد با این قیمت پایین بود. به‌رغم پایین بودن تقاضای میلگرد احتمال افزایش قیمت صادراتی این محصول در ترکیه طی هفته جاری وجود دارد. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت پیشنهادی بیلت ترکیه به کمتر از ۶۰۰ دلار در هر تن رسیده است؛ اما تولید‌کنندگان این محصول این امر را انکار کرده‌اند. برخی نیز اظهار داشته‌اند که برخی از کارخانه‌ها به دلیل ثابت نگاه داشتن حجم فروش خود، قیمت پیشنهادی خود را کاهش داده و به ۵۵۰ تا ۵۸۰ دلار در هر تن فوب رسانده‌اند.

با توجه به تعطیلات در چین و روسیه پیش‌بینی می‌شود که روند صعودی قیمت میلگرد در اوایل هفته جاری کند و در اواخر هفته و با افزایش خرید قراضه سریع باشد. کارخانه استیل مصر هنوز قیمت محصولات خود را اعلام نکرده است؛ اما قیمت میلگرد این کارخانه بر قیمت این محصول در ترکیه تاثیرگذار است.