مرکز خدمات فولاد ایران- به‌رغم روند نزولی قیمت بیلت در سی آی اس، بازار صادرات این محصول در این کشور آرام است؛ چرا که کارخانه‌ها در ترکیه به دنبال کاهش مازاد ظرفیت بیلت در این کشور هستند. حجم معاملات کاهش یافته است و فقط برخی از محصولات با قیمت‌های پایین در بازار معامله می‌شوند.

قیمت پیشنهادی بیلت سی آی اس برای تحویل در ماه ژوئن کاهش یافته و به ۶۰۰ تا ۶۱۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه رسیده است، اما با توجه به روند کنونی بازار این قیمت‌ها بالا است. خریداران خواستار خرید این محصول در قیمت ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه می‌باشند. اما با توجه به مشخص نبودن روند آینده قیمت‌ها در بازار، احتمال پذیرش این قیمت نیز در بازار ضعیف است.

از آن‌جایی‌که کارخانه‌ها در سی آی اس فروش بیلت ماه مه خود را به پایان رسانده اند در حال حاضر تمایلی برای فروش محصولات خود ندارند. اما با توجه به هزینه پایین تولید کارخانه‌ها در روسیه و تعطیلات ده روز اول ماه مه در این کشور شرایط کارخانه‌ها در این کشور بسیار متفاوت می‌باشد.

بسیاری از تجار در بازار سیاست انتظار را در پیش گرفته‌اند و با توجه به کاهش قیمت‌ها در آینده خرید خود را پایین آورده‌اند. در این میان برخی نیز به دنبال کاهش قیمت‌ها می‌باشند. شایعاتی در بازار مبنی بر اینکه کارخانه‌ها در اروپا و ترکیه خواستار فروش بیلت در قیمت ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار هرتن فوب می‌باشند، وجود دارد. برخی نیز اظهار داشته‌اند که معاملاتی در قیمت ۵۴۵ دلار هر تن فوب بالکان در بازار انجام شده است. پیش‌بینی می‌شود که بازار در ماه مه به ثبات برسد.