گروه بورس کالا- طی دو هفته گذشته نرخ شمش فولاد که در بازارهای جهانی روند نزولی یافته بود، روی عدد ۶۴۰ دلار ثابت ماند. از دو هفته گذشته نرخ شمش فولاد در بازارهای جهانی با افت ۶۰ دلاری در هر تن مواجه شد و هم‌اکنون به قیمت ۶۴۰ دلار در بنادر کشور عرضه می‌شود.

هم‌اکنون شمش ۱۰۰×۱۰۰ به نرخ ۶۲۵ تومان، شمش ۱۲۵×۱۲۵ و ۱۵۰×۱۵۰ نیز در بازار داخلی به قیمت ۶۲۰ تومان برای مبادله به ثبت رسیده است.

در مدت یاد شده، میلگرد در بنادر کشور به قیمت ۶۷۰ دلار عرضه می‌شود که نسبت به دو هفته اخیر از کاهش۶۰ دلاری در هر تن برخوردار شده است.

در این مدت، میلگرد کلاف ۵/۶ نیز به نرخ ۶۸۰ دلار در بنادر شمالی و جنوبی کشور مورد مبادله قرار می‌گیرد که نسبت به دو هفته اخیر کاهش ۶۰ دلاری را تجربه کرده است.

در حال حاضر، همچنین ورق ۲ سیاه به نرخ ۶۹۰ دلار عرضه می‌شود که این فلز نیز به نسبت سایر مقاطع کاهش قیمت داشته است. ورق تخت نیز در بنادر شمالی و جنوبی کشور روی عدد ۷۵۰ دلار قرار دارد که از افت نرخ نسبت به دو هفته گذشته برخوردار بود. به پیش‌بینی کارشناسان بازار، علت روند صعودی نرخ دلار در بازارهای جهانی، نرخ شمش فولاد از سه هفته آینده دوباره با رشد روبه‌رو خواهد شد.

به گفته این فعالان، نرخ شمش فولاد در بازارهای جهانی تا سه هفته آینده روی قیمت‌های کنونی ثابت خواهد ماند، اما دوباره پس از مدت یاد شده از روند افزایشی برخوردار خواهد شد.

فعالان بازار معتقدند، با روند افزایشی نرخ شمش فولاد در بازارهای جهانی شاهد رسیدن نرخ این ماده اولیه به ۶۶۰ دلار در هر تن خواهیم بود.