فارس- رییس اداره امور بورس‌ها از انجام اصلاحاتی برای حق اجاره شرکت‌های کارگزاری بورس کالا در ساختمان جدید و بررسی تقاضای پذیرش سیمان در بورس کالا از سوی شرکت‌های سیمانی خبر داد.

محمود خواجه نصیر، درباره پذیرش محصول سیمان در بورس کالا اظهار داشت: در پی تصویب هیات پذیرش بورس کالا در خصوص پذیرش محصول سیمان، مقرر شده است کارگروهی با حضور نمایندگان سازمان و شرکت بورس کالا و همچنین انجمن صنفی سیمان تشکیل شود تا شرایط پذیرش تدریجی این محصول بررسی شود.

وی ادامه داد: تاکنون شرکتی درخواست پذیرش را ارائه نکرده؛ اما بعد از تشکیل کارگروه مربوطه، شرکت‌های متقاضی می‌توانند نسبت به ارسال درخواست اقدام کنند.

خواجه‌نصیر در برابر این سوال که آیا برآوردی هم از میزان عرضه سیمان و تعداد شرکت‌ها شده یا خیر پاسخ داد: در حالی شرکت‌های متعددی در صنعت سیمان فعالیت می‌کنند که هنوز برآوردی از میزان عرضه سیمان در بورس کالا نشده؛ اما کارگروه مربوطه جزئیات را بررسی خواهد کرد.

این مقام مسوول در واکنش به اینکه کارگزاران بورس کالا نسبت به اجاره‌بهای ماهانه و متری ۳۶ هزار تومان در ساختمان جدید بورس کالا اعتراض دارند، خاطرنشان کرد: در این رابطه کانون کارگزاران بورس، پیشنهادهایی را ارائه کرده که قرار است در سازمان بورس مورد بررسی قرار گیرد.