زهرا مسافر
در پی افت قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد، نرخ این محصول در بازارداخلی رسمی و غیررسمی نیز با کاهش قیمت مواجه شد.

در نخستین هفته از اردیبهشت ماه جاری، افت قیمت‌ها در بازار داخل موجب رکود شد؛ به گونه‌ای که معاملات در این هفته به سردی گرایید. در هفته یاد شده، میلگرد به‌طور میانگین از 758 تومان به 725 تومان برای هر کیلو رسید و از کاهش 33 تومانی برخوردار شد.
آغاز اردیبهشت‌ماه با کاهش قیمت فولاد
اردیبهشت‌ماه سال جاری درحالی آغاز شد که نرخ آهن‌آلات از افت برخوردار بود؛ به گونه‌ای که در مبادلات روز شنبه چهارم ماه مورد بررسی میلگرد در بازار تهران کاهش 1 تا 5/2 درصدی را برای هر کیلو تجربه کرد و به قیمت 750 تا 760 تومان عرضه شد. در مدت یاد شده، تیرآهن نیز شاهد کاهش نرخ در بازار تهران بود. دراین مدت، میلگرد تمامی فولاد سازان خصوصی بدون تغییر قیمت دربازار غیررسمی عرضه شد.در روز یاد شده، نبشی فولاد اصفهان کاهش قیمت داشت؛ اما شمش فولاد تولید داخل بدون تغییر قیمت دربازار غیر رسمی مورد مبادله قرار گرفت.
تداوم افت قیمت آهن در روز یکشنبه
برای دومین روز متوالی طی هفته گذشته نرخ میلگرد در بازار تهران کاهش قیمت داشت؛ به گونه‌ای که میلگرد به نرخ 740 تا 760 تومان برای هر کیلو رسید. درمدت یاد شده، تیرآهن نیز از کاهش قیمت بین 500تا 2 هزارتومانی در هر شاخه برخوردار بود. در معاملات روز یکشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه جاری نرخ میلگرد اغلب فولادسازان خصوصی از ثبات برخوردار بود و تنها میلگرد پولاد کف کاهش قیمت داشت.
درمدت یاد شده، نبشی و شمش فولاد نیز بدون تغییر قیمت در بازار غیررسمی عرضه شدند.
کاهش جزئی نرخ آهن در روز دوشنبه
طی روز دوشنبه ششم اردیبهشت ماه سال جاری میلگرد با کاهش قیمت مواجه و به نرخ ۷۳۵ تا ۷۴۵ تومان برای هر کیلو رسید.درمدت یاد شده، تیرآهن نیز کاهشی بین ۲تا ۴ هزارو ۵۰۰‌تومان داشت.در این مدت، میلگرد فولادسازان خصوصی همچنان روی خط ثبات قرار داشت و تنها میلگرد فولاد نیشابور از افت قیمت برخوردار بود.در روز یاد شده، نبشی فولاد اصفهان با کاهش و شمش فولاد تولید داخل نیز بدون تغییر قیمت در بازار غیررسمی عرضه شدند.
سه‌شنبه با ریزش نرخ میلگرد در بازار همراه بود
طی روز سه‌شنبه هفته گذشته افت قیمت میلگرد در بازار تهران ادامه داشت؛ به گونه‌ای که در این روز قیمت این محصول به طور میانگین به ۷۳۵ تومان برای هر کیلو رسید. درمدت یاد شده، تیرآهن از نوسان قیمت نسبت به روز ماقبل از آن در بازار تهران برخوردار بود. دراین مدت، فولاد سازان بخش خصوصی برای کاهش قیمت تولیدات خود در تردید بودند و در این روز تنها فولاد کرمانشاه میلگرد تولیدی خود را با افت در بازار غیررسمی عرضه کرد.در مبادلات روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه سال جاری، نبشی و شمش فولاد تولید داخل کاهش قیمت را در بازار غیررسمی تجربه کرد.
در پایان هفته فولادسازان خصوصی نیز تن به کاهش قیمت دادند
طی روز چهارشنبه هفته گذشته، فولادسازان خصوصی، سد مقاومت خود را دربرابر کاهش قیمت‌ها شکستند؛ به گونه‌ای که در این روز میلگرد فولاد کرمانشاه، بناب، پولاد کف و نیشابور با افت نرخ در بازار غیررسمی عرضه شدند. درمدت یاد شده، نبشی و شمش تولید داخل بدون تغییر قیمت در بازار غیررسمی مورد مبادله قرار گرفتند.در این مدت، تیرآهن با کاهشی بین ۱ تا ۹ هزار تومانی برای هر شاخه در بازار تهران مواجه شد و نرخ میلگرد در این بازار بین ۷۲۵ تا ۷۳۰ تومان در نوسان بود.