گروه بورس کالا- رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: استان‌های خراسان‌رضوی، کرمان و یزد برای تبدیل شدن به قطب جدید فولاد کشور تلاش می‌کنند. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، احمدعلی هراتی‌نیک در جریان بازدید از فولاد خراسان با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر استان اصفهان حدود ۵۰ درصد فولاد کشور را تولید می‌کند و استان خوزستان قرار است ظرفیت تولید فولاد خود را به ۷ میلیون تن (۵ میلیون تن مجتمع فولاد خوزستان و ۲ میلیون تن شرکت فولاد خرمشهر) افزایش دهد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه استان خراسان با اجرای طرح‌های توسعه‌ای درصدد افزایش تولید فولاد به ۲ میلیون تن است، اما استان‌های کرمان و یزد نیز احداث واحدهای فولادسازی جدید را دنبال می‌کنند و از این نظر، استان‌های مذکور برای تبدیل شدن به قطب سوم فولاد کشور تلاش می‌کنند.

وی افزود: هم‌اکنون زمان برای مجتمع فولاد خراسان بسیار حیاتی است و با توجه به سرمایه‌گذاری سنگین انجام شده، باید بخش فولادسازی مدول ۲ این مجتمع به نتیجه برسد.

لطیف دشت بزرگی، مدیرعامل فولاد خراسان نیز در جریان این بازدید گفت: طی سال گذشته، ۵۲۵ هزار و ۶۶۵ تن شمش در این مجتمع تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۸۷، حدود ۶/۱۰ درصد افزایش تولید حاصل شد. مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان درباره پروژه مدول۲ احیای مستقیم این مجتمع گفت: این مدول تا پایان نیمه اول فروردین‌ماه، ۶/۹۰ درصد پیشرفت داشته است و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

دشت‌‌بزرگی با بیان اینکه واحد فولادسازی مدول ۲ این مجتمع در سال ۹۱ راه‌اندازی می‌شود، توضیح داد: در حال حاضر، با کنسرسیوم ایریتک و ایراسکو برای اجرای این پروژه قرارداد بسته شده و اعتبار اسنادی برای سازندگان بخش‌های مختلف این پروژه، نزد بانک ایران و اروپا باز شده است.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان با اشاره به پروژه اتصال سایت فولاد خراسان به شبکه ریلی کشور گفت: تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری، میزان پیشرفت ایستگاه راه‌آهن ۳/۹۸ درصد، روسازی خط انشعابی (به طول ۲/۱۸ کیلومتر) ۹۹ درصد و زیرسازی خطوط ریلی داخل سایت ۱۰۰ درصد بود.