سنا- حجم معاملات قراردادهای آتی بورس کالای ایران در هفته سوم کاری فروردین ماه ۸۹ با رشدی سه برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۴۳۷ قرارداد رسید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازارسرمایه، در هفته منتهی به ۲۵ فروردین ماه ۸۹ تعداد ۱۴۳۷ قرارداد سکه طلا به ارزش ۳۹ میلیارد و

۷۶۲ میلیون ریال برای تحویل در اواخر اردیبهشت و شهریور ماه امسال معامله شد.

این در حالی است که در هفته سوم کاری سال ۸۸ تنها ۴۶۸ قرارداد سکه طلا به ارزش ۹ میلیارد و ۹۰۲ میلیون ریال در بورس کالا معامله شده بود.

معاملات قراردادهای آتی سکه طلا طرح امام (ره) از دی ماه سال ۸۷ آغاز شد که معاملات آن در این مدت به ۵۸ هزار و ۹۳۳ قرارداد به ارزش ۱۵۲۱ میلیارد ریال رسیده است.

معاملات قرارداد آتی مفتول مس ۸ میلیمتری نیز دی ماه سال گذشته بار دیگر از سر گرفته شد که تاکنون ۱۰۷ قرارداد به ارزش ۲۴ میلیارد و ۶۶۴ میلیون ریال منعقد شده است.

بر اساس این گزارش، ۶۶۹ معامله اونس طلا نیز در سال ۸۷ به ارزش پنج میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال در بورس کالای ایران انجام شده است.

معاملات قراردادهای آتی در بورس کالای ایران از اول تیر ماه سال ۸۷ با معامله اونس طلا آغاز شد که در طول این مدت حجم معاملات سه محصول (اونس طلا، مفتول مس ۸ میلیمتری و سکه طلا طرح امام (ره) به بیش از ۱۵۵۱ میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال رسیده است.