گروه بورس کالا- دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خواستار ممنوع شدن صادرات قراضه، تحویل شمش فولادی تولید داخل به فولادسازان بخش خصوصی و همچنین جلوگیری از هرگونه اعمال نفوذ برای ارزان‌فروشی محصولات فولادی در بورس کالا شد. به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، سیدرسول خلیفه سلطانی در توضیح موارد یاد شده گفت: اکنون به دلیل نازل بودن عوارض صادرات قراضه فولاد که در زمره مواد اولیه اصلی تولید محصولات فولادی است، حجم زیادی از آن به خارج صادر می‌شود لذا انتظار داریم که حداکثر عوارض برای صادرات قراضه در نظر گرفته شود یا صادرات آن ممنوع گردد.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر تجار پاکستانی و هندی حتی با ویزاهای توریستی در ایران اقدام به جمع‌آوری قراضه فولاد و صدور آن به کشورهای خود می‌کنند.

مهندس خلیفه سلطانی ادامه داد: تحویل شمش فولاد تولید داخلی به فولادسازان بخش خصوصی نیز علاوه بر پر کردن ظرفیت‌های خالی این بخش، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم زیادی برای نیروی جوان کشور ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: فولادسازان داخلی همچنین خواستار جلوگیری از هرگونه اعمال نفوذ برای ارزان‌فروشی محصولات فولادی در بورس کالا هستند، زیرا این کار علاوه بر ایجاد رانت، سبب دامپینگ کارخانجات بزرگ فولادی علیه کارخانه‌های کوچک می‌شود و خلاف قانون و عرف اقتصادی است.