گروه بورس کالا- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن اعلام کرد: صادرات معدن و صنایع معدنی کشور در سال جاری هفت میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محمدمسعود سمیعی‌نژاد گفت: همچنین استخراج بیش از ۲۸۰ میلیون تن مواد معدنی از معادن کشور از دیگر برنامه‌های مهم بخش معدن در سال ۸۹ است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های مهم سال جاری را افزایش اکتشافات معدنی برشمرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده، میزان تولید حفاری معادن تا پایان برنامه پنجم به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن می‌رسد.

سمیعی‌نژاد با بیان اینکه بودجه اکتشاف معادن در استان‌ها دو برابر می‌شود، گفت: هدف وزارت صنایع و معادن در سال جاری توسعه اکتشافات معدنی است، از این‌رو بخش‌های پیمانکاری، مشاوره‌ای و سازمان‌های توسعه‌ای مکلف به گسترش اکتشاف معادن خواهند بود.

وی تصریح کرد: هنوز بیش از ۲۰ درصد ذخایر معدنی کشور اکتشاف نشده، لذا افزایش اکتشافات معدنی در شرایط فعلی یک ضرورت است.

سمیعی‌نژاد در مورد عملکرد بخش معدن در برنامه چهارم اظهار داشت: بخش معدن و صنایع معدنی در برنامه چهارم به‌طور میانگین حدود ۱۵ درصد از اهداف پیش‌بینی شده خود فراتر رفت، ضمن اینکه ارزش افزوده بخش معدن دو برابر بخش صنعت بود.