گروه بورس کالا - رییس هیات عامل ایمیدرو از ممنوع شدن صادرات سنگ‌آهن تغلیظ شده به دلیل افزایش نیاز واحدهای فولادسازی داخلی خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مهندس احمدعلی هراتی‌نیک در جریان بازدید از طرح‌های توسعه‌ای شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق با بیان این مطلب گفت: با توجه به افزایش ۵/۲ میلیون تنی تولید فولاد خام کشور در سال جاری و ۵ میلیون تن در سال آینده، نیاز واحدهای فولادسازی نیز به سنگ‌آهن تغلیظ شده بین ۵ میلیون تا ۷ میلیون تن افزایش خواهد یافت و از این‌رو، میزان تولید داخلی باید افزایش یابد و طبیعتا در داخل مصرف شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر ضرورت تکمیل کارخانه تغلیظ کنسانتره شرکت سنگ‌آهن مرکزی گفت: امسال به کنسانتره تغلیظ شده ۶۶ درصد نیاز خواهیم داشت و دست‌اندرکاران باید تا پایان امسال ظرفیت این کارخانه (۲/ ۳ میلیون تنی) را تکمیل کنند.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه فروش اوراق مشارکت از نظر زمانی یک رکورد محسوب می‌شود، گفت: فعالیت طرح‌های استانی فولاد طی ۲ ماه گذشته به شدت افزایش یافته و در موعد مقرر راه‌اندازی می‌شود. وی تصریح کرد: برای ایجاد رقابت در تسریع اجرای طرح‌های استانی فولاد، اعتبار بیشتر به واحدهایی داده می‌شود که پیشرفت بیشتری داشته باشند. هراتی‌نیک همچنین خواستار اجرای سریع‌تر پروژه گندله‌سازی و نیز ایجاد یک واحد تولید کنسانتره در این منطقه شد.

شهرباف، مجری طرح فولاد بافق نیز در جریان بازدید مدیران ارشد ایمیدرو با بیان اینکه بخش احیای مستقیم این طرح بیش از ۷/۳۷ درصد پیشرفت دارد، گفت: ۹۹ درصد مهندسی، ۵ /۲۴ درصد نصب و ۴/۵۸ درصد عملیات ساختمانی طرح انجام شده است.