مرکز خدمات فولاد ایران- کارخانه هیوندایی استیل کره قیمت صادراتی میلگرد و تیرآهن برای تحویل در ماه مه ‌و ژوئن را افزایش داده است. این کارخانه خواستار فروش میلگرد در قیمت ۷۲۰ تا ۷۳۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر است که در مقایسه با قیمت ۶۳۰ تا ۶۴۰ دلار در هر تن در ماه آوریل و مه ‌افزایش یافته است.

قیمت پیشنهادی تیرآهن این کارخانه نیز ۷۸۰ تا ۸۰۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر خاور دور و ۸۳۰ تا ۸۴۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر آمریکای شمالی است که رشدی ۴۰ تا ۵۰ دلاری را در هر تن در مقایسه با معاملات این محصول در ماه آوریل و مه نشان می‌دهد.

به دلیل کاهش تقاضای داخلی میلگرد و تیرآهن در کره و با توجه به روند رو به رشد قیمت‌ها در بازارهای بین‌المللی، کارخانه هیوندایی در نظر دارد تا به منظور افزایش سوددهی این کارخانه حجم صادرات خود را بالا ببرد.

کارخانه هیوندایی پیش از این در نظر داشت تا در ماه آوریل ۵۰ هزار تن میلگرد صادر کند، اما در پی افزایش قیمت‌ها در بازارهای بین‌المللی احتمال رشد بیشتر صادرات این کارخانه وجود دارد.

موجودی میلگرد هفت کارخانه بزرگ کره تا اواسط ماه آوریل ۲۲۰ هزار تن بود که در مقایسه با موجودی ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تنی در اواخر ماه مارس به شدت افزایش یافته است.