مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت زغال‌سنگ در روسیه رشد سرسام‌آوری را تجربه کرده است. اگرچه تولید‌کنندگان زغال‌سنگ روسیه بیشتر محصولات خود را در بازار داخلی به فروش می‌رسانند و وابستگی قیمت محصولات آنها به بازارهای بین‌المللی پایین است، اما تولید‌کنندگان این محصول در روسیه در سال جاری قیمت این محصول را برای تحویل در فصل اول و دوم سال دو بار و در حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داده‌اند. زغال‌سنگ شرکت اوراز طی فصل اول سال جاری در قیمت ۱۱۳ دلار در هر تن معامله شده است. این در حالی است که همین محصول شرکت راسپادسکایا با رشدی ۱۲ دلاری در هر تن در مقایسه با فصل آخر سال گذشته، در حال حاضر در قیمت ۱۰۰ دلار در هر تن به فروش می‌رسد.

شرکت سورستال هنوز قیمت فروش زغال‌سنگ خود را طی فصل اول سال جاری اعلام نکرده است. اگرچه هنوز قیمت معاملات زغال‌سنگ برای فصل دوم سال مشخص نیست، اما شایعاتی در بازار مبنی بر انجام معاملات زغال‌سنگ به خصوص زغال‌سنگ با کیفیت بالا در قیمت ۱۴۰ دلار در هر تن به گوش می‌رسد.

کارخانه‌ها هنوز قیمت خرید زغال‌سنگ خود را برای فصل دوم سال جاری اعلام نکرده‌اند، اما بنا به گزارش یکی از آگاهان بازار کارخانه اوراز اخیرا زغال‌سنگ خام را در قیمت ۶۲ دلار در هر تن خریداری کرده است. با توجه به اینکه معمولا قیمت زغال‌سنگ شسته شده دو برابر قیمت زغال‌سنگ خام است، پیش‌بینی می‌شود که در حال حاضر این نوع زغال‌سنگ در بازار در قیمت ۱۲۵ تا ۱۳۰ دلار در هر تن معامله شود. شرکت راسپادسکایا نیز زغال‌سنگ نیمه سخت را در قیمت ۱۳۰ دلار در هر تن بدون هزینه حمل معامله کرده است.

پیش‌بینی می‌شود که قیمت زغال‌سنگ در فصل سوم سال نیز روندی صعودی داشته باشد. تنها با کند شدن رشد اقتصادی چین که احتمال آن بسیار ضعیف است، قیمت زغال‌سنگ طی این فصل کاهش خواهد یافت. گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت زغال‌سنگ در بازار نقدی روسیه ۱۸۰ دلار در هر تن بدون هزینه حمل است.