مرکز خدمات فولاد ایران- در پی افزایش ۴۰ دلار در هر شورت تن قیمت ورق کارخانه‌های بزرگ در آمریکا طی هفته گذشته، قیمت این محصول در بازار نقدی نیز بالا رفت. پیش‌بینی می‌شود که قیمت ورق در آمریکا طی این هفته مجددا ۴۰ دلار هر شورت تن بالا برود. احتمال کاهش قیمت این محصول تا قبل از فصل سوم سال در بازار ضعیف است. قیمت ورق گرم در آمریکا در مقایسه با قیمت ۵۰۰ دلار هر شورت تن در ماه دسامبر افزایش یافته و در حال حاضر در قیمت ۷۴۰ دلار هر شورت تن معامله می‌شود. رشد شدید قیمت ورق در آمریکا موجب نارضایتی بسیاری از خریداران شده است، اما از آنجایی که احتمال افزایش بیشتر قیمت این محصول در آینده وجود دارد، آنها چاره‌ای جز خرید با این قیمت‌های بالا ندارند.

پیش‌بینی می‌شود که قیمت ورق در آینده نزدیک در این کشور از مرز ۸۰۰ دلار بگذرد. تنها افزایش ظرفیت تولید کارخانه آرسلورمیتال و یو ‌اس استیل می‌تواند منجر به کند شدن روند رو به رشد قیمت ورق در آمریکا شود. با توجه به تعطیلی معدن زغال‌سنگ ماسی انرژی آمریکا، افزایش قیمت قراضه، روند رو به رشد قیمت سنگ‌آهن در بازارهای بین‌المللی و کاهش واردات، برخی از تجار پیش‌بینی می‌کنند که قیمت نقدی ورق تا پایان فصل سوم سال افزایش یافته و به ۹۰۰ دلار هر شورت تن برسد. میزان تقاضای سنگ‌آهن در آمریکا افزایش یافته و کارخانه‌ها در این کشور با ۷۵ درصد ظرفیت تولید می‌کنند. از آنجایی که میزان تقاضای سنگ‌آهن در خارج از آمریکا نیز بالا است، واردات این محصول در آمریکا کاهش یافته است.

میزان تقاضای ورق در آمریکا پایین آمده و بسیاری از خریداران در حال حاضر فقط به میزان نیاز خرید می‌کنند. روند رو به رشد قیمت ورق در آمریکا تصمیم‌گیری را برای کارخانه‌ها در جهت انتخاب زمان مناسب برای خرید مواد اولیه و همچنین انتخاب زمان مناسب برای انتقال افزایش هزینه تولید به خریداران دشوار کرده است. پیش‌بینی می‌شود که قیمت ورق در آمریکا تا اواخر سال جاری و تا آغاز تعطیلات کریسمس بالا باشد.