مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت پیشنهادی بیلت وارداتی در خاور دور پس از پشت سر گذاشتن روند صعودی چند ماه گذشته در حال حاضر در قیمت ۶۶۰ تا ۶۷۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر خاور دور ثابت شده است. از آنجایی که خریداران در مقابل افزایش قیمت میلگرد مقاومت می‌کنند، میزان واردات بیلت به دلیل بالا بودن قیمت این محصول، پایین است. اگر چه قیمت‌ها کاهش نیافته، اما روند کلی بازار تغییر کرده است. پیش از این قیمت‌ها، به شدت و بسیار سریع افزایش یافته بود. کارخانه‌های مالزی خواستار صادرات بیلت به ویتنام در قیمت ۶۷۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر می‌باشند.

قیمت پیشنهادی بیلت تایوان و کره نیز ۶۶۰ تا ۶۷۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر خاور دور و بیلت ژاپن ۶۷۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر می‌باشد. تجار سی‌آی‌اس نیز خواستار فروش این محصول در قیمت ۶۶۰ تا ۶۶۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر می‌باشند. قیمت پیشنهادی بیلت کانتینری هند نیز ۶۶۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر فیلیپین می‌باشد.

واردات بیلت در ویتنام طی اواخر ماه گذشته و اوایل ماه آوریل به منظور تکمیل موجودی افزایش یافته بود. اما در حال حاضر نوردکاران این کشور خواستار خرید بیلت تولید داخلی در قیمت ۶۸۶ دلار در هر تن بدون محاسبه ۱۰ درصد مالیات ارزش افزوده هستند. میزان تقاضای بیلت به دلیل قیمت‌های بالای این محصول کاهش یافته است، اما تقاضای قراضه همچنان بالا است. بیلت مالزی نیز که شامل تعرفه گمرکی واردات می‌شود اخیرا در قیمت ۶۶۵ تا ۶۷۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر در ویتنام خریداری شده است.

یک محموله ۲۵ هزار تنی بیلت روسیه برای تحویل در ماه جولای هفته گذشته در قیمت ۶۵۵ تا ۶۶۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر در فیلیپین معامله شده است. تقاضای بیلت وارداتی در فیلیپین به دلیل قیمت‌های پایین این محصول در این کشور افزایش یافته بود که منجر به افزایش قیمت این محصول شد.

قیمت پیشنهادی یک محموله بیلت روسیه برای تحویل در ماه مه ‌۶۶۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر است. یک محموله ۵ هزار تنی بیلت چین نیز در قیمت ۶۵۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر اندونزی و یک محموله ۳ هزار تنی بیلت کیفیت کیو ۲۳۵ در قیمت ۶۴۰ دلار در هر تن معامله شده است.