مرکز خدمات فولاد ایران- میزان تقاضای ورق در عربستان سعودی بالا رفته است و با توجه به اینکه میزان تولید کارخانه حدید سابیک برای برآوردن نیاز بازار داخلی کافی نیست، قیمت پیشنهادی واردات این محصول در عربستان در حال افزایش است. به دلیل افزایش دلال بازی در بازار عربستان، قیمت پیشنهادی ورق گرم در این کشور بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار در هر تن در نوسان است. پیش‌بینی می‌شود که قیمت ورق در ماه ژوئن به ثبات برسد و قیمت پیشنهادی واردات ورق گرم در آن زمان ۷۲۰ تا ۷۴۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر باشد. تجار ورق به منظور افزایش سوددهی خود قیمت‌های پیشنهادی را افزایش داده‌‌اند و در صورتی که قیمت پیشنهادی آنها مورد قبول خریداران قرار نگیرد آنها قیمت پیشنهادی خود را کاهش خواهند داد. قیمت پیشنهادی ورق گرم کارخانه حدید سابیک برای تحویل در ماه ژوئن ۷۱۰ دلار در هر تن است، اما این کارخانه تنها توانایی برآوردن ۵۰ درصد حجم تقاضای بازار را دارد.

معامله ورق گالوانیزه با نرخ ۹۵۰ دلار

گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت ورق در آسیا در حال افزایش است. به طوری که ورق سرد صادراتی ژاپن برای تحویل در ماه مه تا ژوئن در قیمت ۸۵۰ دلار در هر تن فوب، ورق گالوانیزه گرم در قیمت بیشتر از ۹۰۰ دلار در هر تن و ورق گالوانیزه در قیمت ۹۵۰ دلار در هر تن معامله می‌شود.

قیمت ورق در این کشور در مقایسه با معاملات ماه مارس ۱۰۰ دلار در هر تن افزایش یافته است. قیمت نقدی ورق گرم صادراتی برای تحویل در ماه مه ‌نیز در قیمت ۷۵۰ دلار در هر تن معامله می‌شود و احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ها در بازار وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود که قیمت ورق گرم برای تحویل در ماه ژوئن به ۸۰۰ دلار در هر تن، ورق سرد ۹۰۰ دلار در هر تن و ورق گالوانیزه ۱۰۰۰ دلار در هر تن برسد.