مهندس خسروی‌راد، معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان گفت: برنامه تولید امسال دستیابی به تولید ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تن محصول نهایی است که بالاترین رقم در تاریخ ذوب‌آهن خواهد بود. مهندس خسروی‌راد، در تشریح برنامه‌های سال ۸۹ این شرکت افزود: تعمیرات دیگ اتیلیزاتور شماره ۳، راه‌اندازی کوره بلند بازسازی شده شماره ۱، تعمیرات اساسی و بازسازی کوره بلند شماره ۲، بهره‌برداری از آگلوماشین شماره ۴ و ادامه تکمیل پروژه باتری کک‌سازی شماره ۳، از جمله برنامه‌های مهم ذوب‌آهن در سال ۸۹ است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد؛ در سال ۸۹ باقیمانده پروژه‌های مربوط به طرح دستیابی ذوب‌آهن به تولید سالانه ۶ / ۳ میلیون تن

به پایان برسد.

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان در ادامه در خصوص موفقیت‌های این مجتمع در سال ۸۸ در حوزه تولید گفت: ذوب‌آهن اصفهان در سال ۸۸، با وجود تعمیرات و پروژه‌های توسعه در تولید هم شاهد موفقیت‌های چشمگیری بوده است.

وی راه‌اندازی پروژه کوره بلند شماره ۳ در سال ۸۸ را یک موفقیت بزرگ توصیف کرد و افزود: تعمیرات اساسی درجه یک کوره بلند شماره یک، یکی دیگر از اقدامات مهم ذوب‌آهن در سال گذشته بوده است که همراه با اجرای هشت پروژه بازسازی و نوسازی در این کوره صورت گرفت. وی گفت: این تعمیرات موجب شد، شرایط قدیمی‌ترین کوره کشور که در سال ۱۳۵۰ آغاز به کار کرده بود، کاملا دگرگون شده و به لحاظ فنی و تکنولوژیکی کاملا متحول شود.