گروه بورس کالا - شرکت بورس کالای ایران (سهامی عام) از تمام نهادهای فعال در بخش نفت و پتروشیمی برای مشارکت در افزایش سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی این شرکت دعوت به عمل آورد. یکی از کارشناسان امور مالی در این باره به خبرنگار دنیای‌اقتصاد گفت: پیش‌بینی می‌شود سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی بورس کالا با صددرصد افزایش مواجه شده و به ۲۰۰ میلیارد ریال برسد.

وی در ادامه افزود: با توجه به مزیت‌های نسبی که در خصوص شرکت‌های نفت و پتروشیمی وجود دارد و اعلام آمادگی تمامی شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی، بورس کالا علاقه‌مند است تا این بخش نیز در سرمایه بورس کالا مشارکت کند.

البته وی یادآور شد، این موضوع مشروط به مصوبه مجمع، کارشناسان و موافقت‌های سهامدارهای قبلی است. گفتنی است، متقاضیان برای اعلام آمادگی و درخواست مشارکت در افزایش سرمایه یاد شده نسبت به تکمیل فرم و ارسال مدارک مورد نیاز حداکثر تا پایان وقت اداری روز ۱۵ اردیبهشت ماه امسال به اداره امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام کنند. این فراخوان صرفا برای بررسی اولیه مشارکت متقاضیان بوده و هیچ گونه حقی را برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

بدیهی است، افزایش سرمایه یاد شده پس از طی تشریفات قانونی و تصویب در مجمع عمومی فوق‌العاده سهامداران شرکت بورس کالای ایران (سهامی عام) قابل اجرا خواهد بود. همچنین تخصیص سهام بر اساس معیارهای مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار صورت خواهد پذیرفت.