ایسنا- رییس سازمان صنایع و معادن هرمزگان از پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدی فاز دوم فولاد هرمزگان خبر داد. علی اباذری گفت: فاز دوم فولاد هرمزگان با ظرفیت ۵/۱ میلیون تن شمش فولادی به پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدی رسیده است.

وی با اشاره به دیگر طرح‌های این سازمان تصریح کرد: طرح فولاد صبا با ظرفیت سالانه ۵/۱ میلیون تن آهن اسفنجی، فولادکاوه با ظرفیت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۲/۱ میلیون تن شمش فولاد، ذوب آهن گمرون با ظرفیت سالانه ۵/۱ میلیون تن شمش فولاد و عظیم گسترش هرمز ساخت و تعمیر کشتی‌های نفتکش و ال.ان.جی از طرح‌های در حال اجرای این سازمان بوده که زمینه اشتغال ۸۵۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

رییس سازمان صنایع و معادن هرمزگان گفت: به منظور دستیابی به ذخایر کانی و پتانسیل‌های جدید در استان، امضای ۹ قرارداد با دانشگاه‌های هرمزگان به ارزش ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال صورت گرفته است.

سرمایه‌گذاری ۸۷۰ میلیارد تومانی در فولاد هرمزگان

سرپرست سازمان منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس نیز از بهره‌برداری نهایی طرح فولاد هرمزگان تابستان ۸۹ خبر داد.

مسعود هندیان با اعلام این خبر گفت: در تابستان سال جاری، بهره‌برداری نهایی از طرح فولاد هرمزگان در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس صورت می‏گیرد. وی افزود: بهره‌برداری و اجرای این پروژه توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس انجام گرفته است. او تصریح کرد: سرمایه‌گذاری این طرح، حدود ۸۷۰ میلیارد تومان برآورد می‏شود.

به گفته سرپرست سازمان منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، در سال جاری پروژه‏های عظیم دیگری در این منطقه افتتاح، اتمام، استحصال یا به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.