مرکز خدمات فولاد ایران- به‌رغم ثبات تقاضا، قیمت مقاطع ساختمانی در شمال اروپا طی چند ماه گذشته به دلیل رشد قیمت مواد اولیه و محدودیت‌های عرضه، افزایش یافته است. قیمت مقاطع ساختمانی در این منطقه در مقایسه با قیمت ۴۷۰ تا ۴۹۰ یورو در هر تن در اواسط ماه مارس افزایش یافته و طی هفته گذشته به ۶۰۰ یورو در هر تن همراه با هزینه حمل رسیده است. معاملاتی در قیمت ۶۴۰ یورو در هر تن در آلمان و بنلوکس نیز انجام شده است. معاملات مقاطع ساختمانی در شمال اروپا در قیمت‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از عرضه‌کنندگان مقاطع در این منطقه خواستار فروش محصولات خود در قیمت ۵۳۰ تا ۵۵۰ یورو در هر تن همراه با هزینه حمل می‌باشد البته فروش مقاطع با این قیمت کوتاه مدت خواهد بود. دلال بازی در بازار مقاطع در شمال اروپا افزایش یافته است.

برخی از تولید‌کننده‌های بزرگ در این منطقه عرضه خود را کاهش داده‌‌اند به دنبال این امر نگرانی‌هایی در جهت کاهش موجودی برخی از انواع مقاطع در بازار وجود دارد. در پی کاهش تولید کارخانه‌ها در این منطقه قیمت‌ها افزایش یافته و موجودی برخی از انواع مقاطع نیز در بازار کاهش یافته است.

تولید کارخانه بلترایم ایتالیا نیز در برخی از شعب این کارخانه در اروپا کاهش یافته است. قیمت‌های بالای بیلت و قراضه و همچنین حجم پایین خرید به منظور تکمیل موجودی، به رشد بیشتر قیمت‌ها کمک کرده است.