افزایش قیمت میلگرد و مفتول در چین

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت درب کارخانه میلگرد و مفتول کارخانه‌ها در چین افزایش یافته و این امر منجر به رشد قیمت نقدی این محصولات در بازار شده است. اواخر هفته گذشته میلگرد قطر ۱۶ تا ۲۵ میلیمتر کارخانه شاگانگ برای تحویل در اواسط ماه آوریل در قیمت ۶۶۷ دلار در هر تن همراه با ۱۷ درصد مالیات ارزش افزوده معامله شد که رشدی ۲۹ دلاری را در هر تن نشان می‌دهد. مفتول قطر ۵/۶ میلیمتر نیز با ۲۲ دلار در هر تن افزایش در قیمت ۶۸۱ دلار در هر تن همراه با مالیات ارزش افزوده معامله می‌شود.

آهن و فولاد هبی نیز قیمت میلگرد قطر ۱۶ تا ۲۵ میلیمتر و مفتول قطر ۵/۶ میلیمتر را به ترتیب ۳۷ و ۲۱ دلار در هر تن افزایش داده و در قیمت ۶۷۴ دلار در هر تن و ۶۵۹ دلار در هر تن همراه با مالیات ارزش افزوده معامله می‌کند. افزایش اخیر قیمت‌ها منجر به رشد قیمت میلگرد و مفتول دربازار نقدی شده است. قیمت میلگرد قطر ۱۸ تا ۲۵ میلیمتر کارخانه هوآنگژو در بازار شاگانگ نیز با ۷ دلار در هر تن افزایش در مقایسه با جمعه گذشته در قیمت ۶۵۹ دلار در هر تن همراه با ۱۷ درصد مالیات ارزش افزوده معامله می‌شود.

این در حالی است که برخی از تجار خواستار فروش همین محصول در قیمت ۶۶۴ دلار در هر تن می‌باشند. قیمت میلگرد و مفتول در چین در مقایسه با اوایل ماه آوریل ۲۹ دلار در هر تن افزایش یافته است. میلگرد قطر ۱۸ تا ۲۵ میلیمتر در بازار شانگهای نیز رشدی ۶ دلاری را در هر تن در مقایسه با جمعه گذشته نشان می‌دهد و در قیمت ۶۲۴ تا ۶۳۰ دلار در هر تن معامله می‌شود.

برخی از فعالان بازار اواخر روز دوشنبه با پیش‌بینی افزایش بیشتر قیمت‌ها در روز بعد از آن فروش خود را موقتا متوقف کردند. میلگرد کیفیت اچ‌آر‌بی ۳۳۵ آهن و فولاد هبی نیز در بازار پکن با ۱۰ دلار در هر تن افزایش در قیمت ۶۸۹ تا ۶۹۱ دلار در هر تن معامله می‌شود. معاملاتی در قیمت ۶۹۶ دلار در هر تن نیز انجام شده است.