دادوستد بیش از 983 میلیارد ریال انواع محصول

گروه بورس کالا- طی هفته گذشته از ۲۱ الی ۲۵ فروردین ماه سال ۱۳۸۹، ۱۶۶ هزار و ۶۲۵ تن انواع کالا در سه رینگ محصولات فلزی، پتروشیمی و کشاورزی جمعا به ارزش ۹۸۳ میلیارد و ۲۵۷ میلیون و ۴۸۳ هزار ریال دادوستد شد که نسبت به هفته ماقبل از نظر حجم ۷/۵ درصد افزایش و از نظر ارزش ۶ درصد کاهش یافت. به گزارش روابط عمومی بورس کالای ایران، تالار این بورس در این هفته شاهد جمعا ۲۴۸ هزار و ۱۹۹ تن عرضه بود که در مقابل آن صف تقاضایی بالغ بر ۳۵۷ هزار و ۳۴۱ تن شکل گرفت.

این گزارش حاکی است: طی هفته گذشته در رینگ محصولات فلزی، ۲ هزار و ۱۶۷ تن انواع کالا به ارزش ۱۵۲میلیارد و ۶۷ میلیون و ۱۹۷ هزار ریال دادوستد شد. همچنین طی هفته گذشته در رینگ داخلی و صادراتی فرآورده‌های نفت و پتروشیمی جمعا ۱۲۰ هزار و ۱۲۳ تن انواع کالا به ارزش ۷۴۹ میلیارد و ۵۰۷ میلیون و ۳۸۶ هزار ریال به فروش رفت.

براساس این گزارش، طی هفته گذشته در رینگ محصولات کشاورزی شرکت بورس کالای ایران نیز ۴۴ هزار و ۳۳۵ تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۸۱ میلیارد و ۶۸۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

رینگ محصولات فلزی

طی هفته مورد بررسی در رینگ محصولات فلزی در گروه آلومینیوم ۴۶۰ تن انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۱۱ میلیارد و ۷۶۸ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال در این رینگ به فروش رفت. در گروه محصولات مسی نیز

یک هزار و ۶۷۲ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۱۲۸ میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۹۹۲ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

کنسانتره فلزات گرانبها نیز به میزان ۱۵ تن و به ارزش ۱۱ میلیارد و ۵۴۵ میلیون و ۹۶۵ هزار ریال توسط مشتریان خریداری شد. شمش روی نیز به میزان ۲۰ تن به ارزش ۵۱۴ میلیون ریال دادوستد شد. عرضه ۴۴۰۰ تن محصولات فولادی و ۵ کیلو و ۱۴ گرم شمش طلا طی هفته گذشته نتوانست تقاضایی را به خود جلب کند.

رینگ محصولات پتروشیمی

طی هفته گذشته در رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی در گروه قیر ۶۹ هزار و ۵۰۵ تن انواع قیر به ارزش ۲۶۶ میلیارد و ۳۸۷ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال در رینگ داخلی و صادراتی معامله شد.

طی هفته گذشته همچنین، ۲۷ هزار و ۴۹ تن انواع مواد پلیمری به ارزش ۳۶۴ میلیارد و ۳۷۸ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال به فروش رفت. در گروه روغن، ۶ هزار و ۶۰۰ تن انواع اسلاگ واکس و روغن پایه به ارزش ۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال دادوستد شد.

بر اساس این گزارش، در گروه مواد شیمیایی نیز ۱۳ هزار و ۳۸۷ تن انواع کالا به ارزش ۶۴ میلیارد و ۱۳۱ میلیون و ۵۱۰ هزار ریال در تالار به فروش رفت. گوگرد نیز به میزان ۳ هزار و ۳۴۵ تن و به ارزش ۳ میلیارد و ۵۹۲ میلیون و ۹۵ هزار ریال توسط مشتریان خریداری شد. در گروه گازها و خوراک‌ها همچنین ۱۷۷ تن انواع بوتان و پروپان به ارزش یک میلیارد و ۸۳۶ میلیون و ۳۲۱ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت. عرضه یک هزار تن اکستراکت نیز در این رینگ بدون تقاضا باقی ماند.

رینگ محصولات کشاورزی

در هفته‌ای که گذشت در رینگ محصولات کشاورزی در گروه جو دامی ۴۲ هزار و ۵۰۰ تن جو داخلی تولید گرگان به ارزش ۷۴ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال معامله شد.

ذرت نیز به میزان ۵۹۰ تن و به ارزش یک میلیارد و ۶۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت. شایان ذکر است در گروه کنجاله دانه‌های روغنی نیز یک هزار و ۲۰۵ تن انواع کنجاله به ارزش ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون ریال دادوستد شد.

درگروه گندم نیز ۲۵ تن کالا به ارزش ۶۲ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال به فروش رفت. تفاله چغندر قند نیز طی هفته گذشته به میزان ۱۵ تن و به ارزش ۳۹ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال دادوستد شد. شایان ذکر است این گزارش بر اساس آمار معاملات هفتگی بورس کالا تا ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۲۵ فروردین تنظیم شده است.