مرکز خدمات فولاد ایران- کارخانه پوسکو کره روز هفتم آوریل ۱۰ هزار تن قراضه سنگین ژاپن برای تحویل در ماه جاری یا ماه آینده را در قیمت ۴۷۱ دلار در هر تن سی‌اف‌آر خریداری کرد که در مقایسه با قیمت خرید ۴۴۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر در اواسط ماه مارس ۳۲ دلار در هر تن افزایش یافته است. آخرین بار قراضه سنگین کلاس ۲ طی دو هفته گذشته در قیمت ۴۱۳ دلار در هر تن خریداری شده بود.

مزایده قراضه کانتو تتسوگن در روز نهم آوریل برگزار شد و پیش‌بینی می‌شود که خرید قراضه سنگین کلاس ۲ طی هفته آینده افزایش یابد. طی دو هفته گذشته کارخانه هیوندایی دو محموله قراضه سنگین کلاس یک آمریکا برای تحویل در ماه مارس را در قیمت ۴۵۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر خریداری کرد که در مقایسه با خرید این محصول در اواسط ماه مارس در قیمت ۴۴۸ دلار در هر تن سی‌اف‌آر

افزایش یافته است.

برخی از کارخانه‌های کوچک در کره هنوز در انتظار روند آینده قیمت قراضه در بازارهای بین‌المللی است. پس از افزایش قیمت قراضه در بازار داخلی کره، قیمت پیشنهادی قراضه برای فروش به این کارخانه‌ها افزایش یافته است به همین دلیل آنها سیاست انتظار را در پیش گرفته‌اند. این در حالی است که میزان واردات قراضه در کره در ماه مارس ۷ درصد در مقایسه با ماه قبل از آن افزایش یافت و به ۷۳۰ هزار تن رسید که بالاترین میزان واردات طی ۱۰ ماه گذشته می‌باشد.

آمریکا با صادرات ۳۴۴ هزار تن قراضه در ماه گذشته به کره، بزرگ‌ترین کشور صادر‌کننده قراضه به این کشور بود که در مقایسه با صادرات ۱۰۱ هزار تنی در ماه فوریه صادرات این کشور به کره سه برابر شده است. ژاپن نیز با صادرات ۲۵۱ هزار تن قراضه به کره در رده دوم قرار گرفته است. البته صادرات قراضه ژاپن طی ماه گذشته در مقایسه با ماه قبل از آن ۵۱ درصد کاهش یافته است.