قیمت صادراتی میلگرد در هفته اخیر در اغلب بازارهای عمده جهانی از روند صعودی برخوردار بوده است.

به گزارش سایت کارگزاری سی ولکس کالا به نقل از متال بولتن، تحت تاثیر تداوم افزایش قیمت آهن قراضه و بیلت در هفته‌ های اخیر، تولیدکنندگان میلگرد در اغلب کشورها، قیمت فروش میلگرد خود را در هفته مورد بررسی باز هم بالا بردند.
رشد قیمت میلگرد ترکیه
از بازار ترکیه خبر می‌رسد، در هفته مورد بررسی، قیمت معاملاتی میلگرد در بازار داخلی این کشور، دارای روند صعودی بوده است. آخرین قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه معادل ۷۰۰-۶۹۰ دلار/تن، تحویل در کارخانه اعلام شده است که نسبت به هفته گذشته معادل ۲۰-۱۰ دلار/تن رشد داشته است.
در بخش صادرات هم قیمت معاملاتی میلگرد ترکیه، معادل 700-690 دلار/تن، فوب گزارش شده است؛ در حالی که قیمت هفته گذشته معادل 690-680 دلار/تن، فوب
بوده است.
تولیدکنندگان میلگرد ترکیه اعلام کردند که در حال حاضر عمده صادرات میلگرد آنها به عربستان است. قیمت جدید پیشنهادی این تولیدکنندگان برای صادرات میلگرد معادل 710-700 دلار/تن، فوب اعلام شده است.
افزایش قیمت قراضه و تاثیر آن در اروپا
در اروپا، در هفته مورد بررسی، قیمت میلگرد در بازار داخلی این کشورها برای انتقال بخشی از رشد قیمت آهن قراضه معادل 20 یورو/تن افزایش داشته است و به سطح 540-530 یورو/تن(722-709 دلار/تن)، تحویل در کارخانه رسیده است. قیمت میلگرد در شمال اروپا نیز بالغ بر 560-550 یورو/تن اعلام شده است.
چین و تداوم روند صعودی میلگرد
در بازار داخلی چین، قیمت میلگرد در هفته مورد بررسی از روند افزایشی برخوردار بوده است و با گرم شدن هوا تقاضا برای خرید میلگرد در حال افزایش می‌باشد و با رشد تقاضا موجودی انبارها در حال کاهش می‌باشد. میانگین آخرین قیمت میلگرد سایز 20 میلیمتر در مناطق مختلف این کشور، 4490‌-4373 یوآن/تن (658-641 دلار/تن) بوده است که نسبت به هفته قبل در برخی از مناطق این کشور حدود 20 یوآن/تن رشد نشان می‌دهد. قیمت میلگرد صادراتی چین نیز 660-650 دلار/تن، فوب گزارش شده است.
افزایش شدید نرخ میلگرد وارداتی به محدوده خلیج‌فارس
آخرین قیمت معاملاتی میلگرد صادراتی کشورهای CIS معادل 590-570 دلار/تن، فوب بوده است و گزارشی از قیمت‌های جدید صادراتی کشورهای منطقه در هفته مورد بررسی منتشر نشده است. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که قیمت میلگرد در بازار داخلی این کشورها در حال رشد می‌باشد.
آخرین قیمت گزارش شده برای میلگرد وارداتی کشورهای حوزه خلیج‌فارس،۷۶۰-۷۵۰ دلار/تن، سی‌اف‌آر اعلام شده است که در مقایسه با قیمت معاملات قبلی افزایش شدیدی داشته است.
آخرین قیمت میلگرد تولید داخل در بازار امارات متحده عربی با پرداخت نقدی 2900 درهم /تن (790 دلار/تن) و با شرایط پرداخت 3 تا 6 ماهه معادل 3000 درهم/تن (817 دلار/تن، وزن تئوریکال) اعلام گردیده است که نسبت به هفته قبل رشد نشان می‌دهد. قیمت میلگرد صادراتی ترکیه به دبی 730-720 دلار/تن، سی‌اف‌آر دبی گزارش شده است که در مقایسه با هفته گذشته معادل 20-10 دلار/تن افزایش داشته است.
انتظار برای نرخ های جدید فولاد در آمریکا
در آمریکا، آخرین قیمت میلگرد در بازار داخلی این کشور معادل 689-678 دلار/تن تحویل در کارخانه، اعلام شده است و فعالان بازار در انتظار اعلام قیمت‌های جدید از سوی تولیدکنندگان هستند و پیش‌بینی می‌شود که به علت رشد قیمت مواد اولیه تولید، قیمت‌های جدید میلگرد حدود 40-30 دلار/تن افزایش یابد. قیمت میلگرد صادراتی ترکیه به مقصد آمریکا، 700-690 دلار/تن، فوب اعلام شده است.