گروه بورس کالا - در معاملات روز هشتم آوریل در بورس فلزات لندن قیمت آلیاژآلومینیوم و قلع رشد کرد، اما نرخ دیگر فلزات کاهش پیدا کرد که نوسان آنها بین 20 تا 120 دلار بود.

بر اساس این گزارش، در این روز بیشترین افت نرخ را نیکل و مس به ثبت رساندند.
کاهش 113 دلاری نرخ مس
پس از یک هفته افزایش نرخ مس که باعث شد قیمت این فلز به مرز ۸ هزار دلار برسد، افت ۱۱۳ دلاری در روز هشتم آوریل باعث شد تا قیمت آن ۷ هزار و ۷۹۵ دلار و ۵۰ سنت شود.
بر اساس این گزارش، خرید نقدی هر تن مس 7 هزار و 794 دلار و 50 سنت بود.در این روز موجودی مس در انبارهای بورس فلزات لندن مجموعا 511 هزار و 250 تن بود که از این حجم کالا 494 هزار و 600 تن معامله شد.
آلومینیوم ۲۹ دلار ارزان شد
قیمت هر تن آلومینیوم در روز هشتم آوریل در بورس فلزات لندن 29 دلار ارزان شد و هر تن از این کالا با نرخ 2 هزار و 295 دلار و 50 سنت معامله شد.
خرید نقدی این فلز در هر تن ۲ هزار و ۲۹۵ دلار بود.موجودی آلومینیوم در انبارهای بورس فلزات لندن ۴ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۲۵ تن بود که از این حجم کالا ۴ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۲۵۰ تن معامله شد.آلیاژآلومینیوم در روز مورد بررسی با ثبت ۲۰ دلار افزایش قیمت هر تن از آن با نرخ ۲ هزار و ۱۵۵ دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز در هر تن ۲ هزار و ۱۵۴ دلار بود.موجودی آلیاژآلومینیوم در این روز ۷۶ هزار و ۴۰۰ تن بود که از این حجم کالا ۷۳ هزار و ۸۶۰ تن بود.
افت دو رقمی قیمت سرب و روی
در معاملات روز مورد بررسی قیمت روی ۶۵ دلار کاهش یافته و هر تن از آن با نرخ ۲ هزار و ۳۲۵ دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا در هر تن ۲ هزار و ۳۲۴ دلار بود.
موجودی روی در انبارهای بورس لندن 546 هزار و 700 تن بود که از این حجم کالا 532 هزار و 475 تن معامله شد.سرب 37 دلار کاهش یافت و هر تن از آن با نرخ 2 هزار و 225 دلار معامله شد.موجودی سرب 175 هزار و 25 تن بود که از این کالا 169 هزار و 250 تن فروش رفت.
نوسان ۳ رقمی قیمت نیکل و قلع
در معاملات روز هشتم آوریل در بورس فلزات لندن قیمت نیکل 120 دلار کاهش یافت، اما قلع 105 دلار رشد کرد.
بر این اساس، هر تن نیکل ۲۴ هزار و ۴۴۰ دلار نقدی فروش رفت. خرید نقدی این کالا ۲۴ هزار و ۴۳۵ دلار بود. موجودی نیکل در روز مورد بررسی ۱۵۵ هزار و ۶۷۰ تن بود که ۱۴۹ هزار و ۳۰۴ تن آن معامله شد. قلع در این روز ۱۰۵ دلار رشد کرده و با نرخ ۱۸ هزار و ۵۸۰ دلار معامله شد.خرید نقدی این کالا ۱۸ هزار و ۵۷۵ دلار بود.موجودی قلع در این روز ۲۴ هزار و ۱۹۵ تن بود که از این حجم کالا ۲۳ هزار و ۵۲۰ تن آن معامله شد.