گروه بورس کالا - قیمت مس در نخستین روز کاری هفته جاری میلادی به مرز 8 هزار دلار رسید.

بر اساس این گزارش، در این روز که به همراه مس نرخ سرب و روی نیز رشد داشت، هر تن مس در بالاترین نرخ 7 هزارو 971 دلار معامله شد که در معاملات مربوط به خرید و فروش 3 ماهه ثبت شد که به نظر می‌رسد این امر نشان دهنده انتظار تداوم روند افزایشی قیمت این فلز در آینده کوتاه‌مدت است.
در روز مورد بررسی در بورس لندن تنها نرخ آلومینیوم، نیکل و قلع کاهش داشت.
مس و رشد 69 دلاری
قیمت مس در معاملات روز ششم آوریل با ۶۹ دلار رشد قیمت با نرخ ۷ هزارو ۹۵۰ دلار و ۵۰ سنت به صورت فروش نقدی و ۷ هزارو ۹۵۰ دلار به صورت خرید نقدی ثبت شد. موجودی مس در این روز ۵۱۲ هزارو ۴۵۰ تن بود که از این حجم کالا ۴۹۵ هزارو ۴۵۰ تن معامله شد.
نوسان 3 دلاری قیمت آلومینیوم
در معاملات روز مورد بررسی در بورس لندن قیمت هر تن آلومینیوم با نرخ ۲ هزارو ۳۲۷ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. خرید نقدی این فلز در هر تن ۲ هزارو ۳۲۷ دلار بود. موجودی این فلز در انبارهای بورس فلزات لندن ۴ میلیون و ۵۹۴ هزارو ۳۰۰ تن بود که ۴ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۷۷۵ تن معامله شد. آلیاژآلومینیوم در این روز ۵۰ دلار رشد کرده و هر تن از آن با نرخ ۲ هزارو ۱۷۰ دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا ۲ هزارو ۱۶۰ دلار معامله شد. موجودی آلیاژ آلومینیوم ۷۶ هزارو ۷۴۰ تن بود که ۷۵ هزارو ۷۰۰ تن آن معامله شد.
سرب و رشد 46 دلاری
در معاملات روز ششم آوریل در بورس فلزات لندن قیمت هر تن سرب ۴۶ دلار رشد کرده و هر تن از آن با نرخ ۲ هزارو ۲۲۸ دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا در هر تن ۲ هزارو ۲۲۷ دلار و ۵۰ سنت بود.روی نیز در این روز با رشد ۱۷ دلاری روبه‌رو شده و هر تن از آن با نرخ ۲ هزارو ۳۸۷ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. خرید نقدی این کالا هر تن ۲ هزارو ۳۸۷ دلار بود.
موجودی سرب در روز مورد بررسی 176 هزارو 325 تن بود که از این حجم کالا 167 هزارو 875 تن معامله شد.
روی نیز در انبارهای بورس فلزات لندن ۵۴۲ هزارو ۱۰۰ تن موجود بود که از این حجم کالا ۵۲۷ هزارو ۵۷۵ تن فروش رفت.
افت 3 رقمی قیمت قلع و روی
در معاملات روز ششم آوریل در بورس لندن قیمت قلع ۳۴۰ دلار و قیمت نیکل ۹۲۵ دلار کاهش یافت. بر این اساس هر تن قلع با نرخ ۱۸ هزارو ۳۵۰ دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز در هر تن ۱۸ هزارو ۳۰۰ تن معامله شد.
نیکل 925 دلار کاهش یافته و هر تن از آن با نرخ 24 هزارو 550 دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز در هر تن 24 هزارو 540 دلار بود.
موجودی قلع در این روز ۲۴ هزارو ۱۵۰ تن بود که ۲۳ هزار و ۴۲۰ تن معامله شد. نیکل ۱۵۷ هزارو ۵۱۲ تن موجودی داشت که از این حجم کالا ۱۵۲ هزار و ۴۹۰ تن فروش رفت.