قیمت محصولات پتروشیمی در بازار آسیا طی هفته گذشته از سوی کارگزاری سی‌ولکس کالا مورد بررسی قرار گرفت که به شرح ذیل است: نفتا: قیمت نفتا در بازار آسیا در هفته مورد بررسی به دلیل قوی بودن قیمت نفت خام دارای روند صعودی بوده است. قیمت معاملاتی نفتا در تاریخ ۱/۳/۲۰۱۰ معادل ۷۰۰ دلار/تن، سی‌اف‌آر ژاپن (برای تحویل در اوایل ماه آوریل) گزارش شده است که در مقایسه با هفته قبل حدود ۳۵ دلار/تن رشد داشته است.

اتیلن: قیمت اتیلن در بازار آسیا به زیر ۱۲۰۰ دلار/تن کاهش یافته است که در مقایسه با نیمه اول ماه فوریه، حدود ۱۴۰ دلار/تن کاهش داشته است. افزایش عرضه اتیلن از سوی تولیدکنندگان خاورمیانه و ژاپن علت این افت قیمت ذکر شده است.

پروپیلن: قیمت پروپیلن در بازار آسیا در سطح ۱۲۰۵ دلار/تن ثابت است. در بازار اسپات، قیمت اتیلن و پروپیلن در دو جهت مختلف حرکت می‌کنند. برخلاف اتیلن، قیمت پروپیلن، به علت نگرانی موجود در خصوص کاهش عرضه و نیز با توجه به قیمت بالای نفت خام، دارای روند افزایشی است. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که در کره جنوبی، ژاپن و تایوان برنامه‌ریزی شده است که از حالا تا ماه ژوئن ۱۳ کارخانه تولید پروپیلن با ظرفیت ۳۶۰ هزار تن متوقف شود.

پلی‌اتیلن سنگین و سبک: قیمت پلی‌اتیلن سنگین در تاریخ ۱/۳/۲۰۱۰ در بازار آسیا به سطح ۱۳۳۵ دلار/تن، سی‌اف‌آر چین افزایش یافت. قیمت پیشنهادی برای گرید فیلم از مالزی و تایوان،

۱۳۶۰-۱۳۵۰ دلار/تن، سی‌اف‌آر چین گزارش شده است. قیمت پلی‌اتیلن سبک نیز، به‌رغم کاهش قیمت اتیلن، به سطح ۱۵۹۵ دلار/تن افزایش یافته است. قیمت جدید پیشنهادی فروشندگان به مقصد چین ۱۶۵۰ دلار/تن، سی‌اف‌آر اعلام شده است، ولیکن قیمت مورد نظر خریداران ۱۶۰۰ دلار/تن است.

پلی‌پروپیلن: قیمت پلی‌پروپیلن درآسیا در تاریخ ۱/۳/۲۰۱۰ به سطح ۱۳۱۵ دلار/تن افزایش یافت. علت این امر، رشد قیمت پروپیلن اعلام شده است.

استایرن منومر: قیمت استایرن منومر در هفته مذکور به دلیل کاهش قیمت مواد اولیه تولید و افزایش عرضه به سطح ۱۳۰۰ دلار/تن رسید. قیمت پیشنهادی برای ماه آوریل معادل ۱۲۹۵ دلار/تن درج شده است. قیمت بنزن هم در بازار آسیا به پایین‌تر از ۹۲۰ دلار/تن، فوب کره جنوبی رسیده است.

ABS: قیمت این محصول در بازار آسیا در تاریخ ۱/۳/۲۰۱۰ به سطح ۱۸۳۵ دلار/تن، سی‌اف‌آر چین افزایش داشته است. قیمت جدید پیشنهادی معادل ۱۹۰۰-۱۸۷۵ دلار/تن، سی‌اف‌آر چین گزارش شده است، اما خریداران خواستار قیمت ۱۸۴۵ دلار/تن هستند.