گروه بورس کالا - قیمت فلزات پایه در دومین روز از هفته جاری میلادی بین 20 تا 600 دلار کاهش نرخ داشت. بر اساس این گزارش در این روز بیشترین افت را نیکل، قلع و مس داشتند.

کاهش 146 دلاری قیمت مس
در معاملات روز مورد بررسی قیمت مس ۱۴۶ دلار کاهش داشت و هر تن از آن با نرخ ۷ هزار و ۳۹۵ دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز در هر تن ۷ هزار و ۳۹۴ دلار بود. موجودی مس در این روز ۵۳۸ هزار و ۸۷۵ تن بود که ۵۱۲ هزار و ۱۵۰ تن از آن فروش رفت.
آلومینیوم 24 دلار ارزان شد
در معاملات روز نهم مارس در بورس لندن قیمت آلومینیوم ۲۴ دلار کاهش داشت و هر تن از آن با نرخ ۲ هزار و ۲۰۰ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. خرید نقدی این فلز ۲ هزار و ۲۰۰ دلار بود. آلیاژآلومینیوم در این روز ۲۰ دلار ارزان شده و هر تن از آن با نرخ یک هزار و ۹۸۰ دلار به ثبت رسید. خرید نقدی این فلز یک هزار و ۹۷۰ دلار بود. موجودی آلومینیوم در این روز ۴ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۹۷۵ تن بود که ۴ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۹۰۰۰ دلار معامله شد. آلیاژآلومینیوم در این روز ۷۹ هزار و ۵۸۰ تن بود که ۷۸ هزار و ۹۲۰ تن معامله شد.
افت 34 دلاری قیمت روی
در معاملات روز نهم مارس در بورس لندن قیمت روی ۲۳ دلار کاهش داشت و هر تن از آن با نرخ ۲ هزار و ۳۱۸ دلار و ۵۰ سنت به ثبت رسید. خرید نقدی این فلز در هر تن ۲ هزار و ۳۱۸ دلار بود. سرب نیز ۳۴ دلار ارزان شده و هر تن از آن با نرخ ۲ هزار و ۲۰۶ دلار به ثبت رسید. خرید نقدی این فلز ۲ هزار و ۲۰۵ دلار و ۵۰ سنت بود.
موجودی روی در این روز 539 هزار و 925 تن بود که از این حجم فلز 535 هزار و 825 تن معامله شد. سرب نیز در این روز 170 هزار و 350 تن موجود بود که 512 هزار و 150 تن فروخته شد.
قلع ۳۰۰ دلار ارزان شد
در معاملات روز نهم مارس در بورس لندن قیمت قلع 300 دلار ارزان شده و هر تن از آن با قیمت 17 هزار و 250 تن معامله شد. خرید نقدی این فلز 17 هزار و 200 دلار بود. نیکل نیز 605 دلار ارزان شده و هر تن از آن با نرخ 21 هزار و 945 دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز 21 هزار و 940 دلار بود.
موجودی نیکل در این روز ۱۵۹ هزار و ۹۱۲ تن بود که ۱۵۷ هزار و ۳۲۵ تن فروش رفت. قلع نیز در روز مورد بررسی ۲۳ هزار و ۶۷۰ تن بود که از این حجم کالا ۲۲هزار و ۹۳۵ تن فروش رفت.