گروه بورس کالا - شرکت سنگ‌آهن شرق ایران (سنگان) به بالاترین ارقام در تمام بخش‌های تولید، استخراج و فروش دست یافت. به گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ نایب‌رییس هیات مدیره و معاون فنی و بهره‌برداری شرکت سنگ‌آهن شرق (سنگان) افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن، ۹۶۲ هزار و ۸۳۴ تـن سنگ آهن فرآوری شده در این شرکت تولید شد که این رقم رکوردی در طول مدت ۱۹ سال فعالیت این شرکت محسوب می‌شود.

ناصر اسماعیل‌زاده ادامه داد: در ماه بهمن نیز میزان تولید به ۱۵۴ هزار و ۶۷۸ تـن رسید که این رقم ۲۰۱ درصد نسبت به برنامه و ۹۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی همچنین در مورد عملکرد در بخش استخراج اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان بهمن در مجموع نزدیک به ۲/۵ میلیون تـن عملیات معدنی و استخراج سنگ‌آهن صورت گرفته که ۵/۱ میلیون تن آن مربوط به بخش باطله برداری بوده است .در این میان ۱۶۷ هزار و ۳۰۷ تـن آن عملکرد بهمن‌ماه بوده که نسبت به برنامه تعریف شده ۲۰۲ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۵ درصد رشد داشتـه است. معاون بهره‌برداری شرکت سنگ‌آهن شرق با اشاره به وضعیت فروش محصول تصریح کرد: به‌رغم رکود در بازارهای سنگ‌آهن و نیز مشکلات مربوط به حمل و نقل در حوزه معدن سنگان که در نزدیکی مرز افغانستان قرار دارد، میزان فروش در بهمن‌ماه ۲۱۶ هزار و ۸۱۷ تن بوده که نسبت به برنامه امسال ۳۲۰ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵۷ درصد رشد داشته است.