گروه بورس کالا- تولید شمش آلومینیوم در شرکت آلومینیوم المهدی به بالاترین رقم ثبت شده از ابتدای راه‌اندازی تاکنون رسید.

به گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر فوق افزود: مجموع تولید تا روز ششم اسفند ماه سال جاری به ۱۰۴ هزار و ۲۸۲ تن رسید که این رقم بیش از میزان تولید سالانه کارخانه آلومینیوم المهدی از ابتدا تاکنون بوده است. به گفته مهدی ثقفی، این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود کل رقم تولید در روزهای باقیمانده امسال به مرز ۱۱۱هزار تن خواهد رسید.

وی یادآور شد: کل تولید سال‌های ۱۳۷۶ تا سال جاری هیچ گاه از ۱۰۴ هزار و ۱۶۷ تن سال ۱۳۸۴ فراتر نرفته بود.

شرکت آلومینیوم المهدی طی ۱۳ سال فعالیت خود ۷۸۱ هزار تن شمش تولید کرده است که بیشترین رقم تولید در سال‌های اخیر مربوط به سال ۸۴ بود که در روزهای گذشته این رکورد شکسته شد.

میزان تولید شمش در کارخانه المهدی از سال ۷۶ - زمان راه‌اندازی - تا سال ۱۳۸۳به ترتیب ۴ هزار و ۴۲۳، ۱۳ هزار و ۳۴۲، ۲۰ هزار و ۵۱۹، ۲۲ هزار و ۱۴۷‌، ‌۲۷ هزار و ۵۸۴‌، ‌۴۸ هزار و ۲۰، ‌۵۹ هزار و ۱۷، ‌۹۱ هزار و ۷۰۴ بود که در سال ۸۴ به رکورد ۱۰۴هزار و ۱۶۷ تن دست یافت؛ اما در سال‌های ۸۵ تا ۸۷ رقم تولید به سطح ۱۰۲ هزار و ۹۸۴، ۷۸ هزار و ۴۲۸ و ۱۰۳ هزار و ۲۴۲ تن رسید، این در حالی است که میزان تولید شمش تا تاریخ ۱۰ اسفند ماه رقم ۱۰۵ هزار و ۵۲۴ تن را به ثبت رساند.