گروه بورس کالا- هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعمل انتشار اطلاعات معاملات توسط بورس کالای ایران را تصویب کرد.

هیات‌مدیره سازمان بورس این دستورالعمل را در راستای اجرای مواد ۹ و ۱۶ آیین‌نامه اجرایی قانون بازار اوراق بهادار در ۱۳ ماده و ۵ تبصره به تصویب رساند. طبق این دستورالعمل اطلاعات کامل کالاهای پذیرفته شده، اطلاعات معاملات قراردادهای آتی، اطلاعات بورس به تفکیک بازارها و تابلوها منتشر می‌شود. اطلاعات معاملات نیز باید در زمان‌های روزانه، حداکثر تا پایان وقت همان روز، تجمیعی هفته، حداکثر تا ساعت ۱۲ اولین روز کاری هفته بعد، تجمیعی ماه، حداکثر تا سه روز کاری پس از پایان همان ماه به بازار منعکس شود.

همچنین به منظور اطمینان از دسترسی هم زمان، منصفانه و عادلانه عموم به اطلاعات معاملات، بورس موظف است این اطلاعات را در مهلت‌های مقرر در این دستورالعمل، در سایت اینترنتی رسمی خود منتشر کند. در ماده ۵ این دستورالعمل آمده، بورس مکلف است سابقه اطلاعات معاملات منتشره را پس از تاریخ انتشار، از طریق سایت رسمی خود همواره در دسترس عموم قرار دهد. انتشار اطلاعات مربوط به جزئیات سفارشات ثبت شده نیز در سامانه معاملاتی مجاز نبوده و صرفا انتشار قیمت و حجم تجمیعی برای سفارش‌هایی با بهترین سه قیمت ثبت شده در سامانه معاملاتی به تفکیک نماد معاملاتی مجاز است. بر اساس ماده ۸ ، نیز بورس می‌تواند انتشار اطلاعات معاملات را طبق قراردادهای معین به شخص یا اشخاص دیگری واگذار کند، لیکن مسوولیت‌های مندرج در این دستورالعمل کماکان بر عهده بورس است.