تردید در رینگ پتروشیمی بالا گرفت

گروه بورس کالا- اکثر محصولات شیمیایی در معاملات روز چهارشنبه به دلیل رکود در بازار معامله نشده و برخی دیگر از شیمیایی‌ها نیز با نرخ پایه خریداری شده و تنها تعداد محدودی از محصولات با رقابت کارگزاران مواجه شدند. در این روز بار دیگر سودکاستیک off وارداتی جایگزین سود داخلی شد، اما کارگزاران تمایلی به خرید آن نشان ندادند. به گفته فعالان اقتصادی، نزدیکی به سال جدید و آرامش در بازار داخلی سبب شده است تا کارگزاران با تردید و دودلی خرید کنند. عدم استقبال خریداران از جوش‌شیرین

جوش‌شیرین داخلی روز چهارشنبه بار دیگر با عدم استقبال خریداران مواجه شد. جوش‌شیرین پتروشیمی شیراز در این روز با نرخ ۴۳۳ تومان و حجم ۲ هزار تن عرضه شد که ۱۸۵ تن از آن خریداری شد. به گفته آگاهان بازار، واردات بی‌رویه جوش‌شیرین به داخل کشور سبب شده است تا طی ماه‌های اخیر، بازار با انبوهی از جوش‌شیرین وارداتی روبه‌رو شود و به این ترتیب بازار این کالا اشباع شود. در این روز همچنین کارگزاران تمایلی به خرید محصولات آف گرید نشان ندادند.

رقابت کارگزاران برای خرید ۶ کالای پتروشیمی

در معاملات این روز تنها آب ژاول، آروماتیک سنگین، اپوکسی رزین جامد محلول در زایلین، متانول، پلی‌اتیلن ترفتالات AM۱ و کربنات سدیم سنگین در رقابت با رشد روبه‌رو شدند.

آب ژاول پتروشیمی شیراز در این روز با نرخ ۷۴ تومان و حجم ۱۰۰ تن عرضه شد که در رقابت رشد داشت و با قیمت ۸۶ تومان، ۴۰ تن از آن توسط کارگزاران خریداری شد.

آروماتیک سنگین پتروشیمی بوعلی‌سینا نیز در این روز با نرخ ۵۹۱ تومان و حجم ۱۰۰ تن عرضه شد که در رقابت رشد داشت و با قیمت ۶۴۴ تومان خریداری شد. اپوکسی رزین جامد محلول در زایلین پتروشیمی خوزستان با نرخ ۲ هزار و ۳ تومان و حجم ۱۶/۵۰ تن عرضه شد که در رقابت رشد داشت و با قیمت ۲ هزار و ۲۵۳ تومان معامله شد. پلی‌اتیلن ترفتالات AM۱ پتروشیمی تندگویان با نرخ ۸۴۶ تومان و حجم ۲۰۰ تن عرضه شد که در رقابت رشد داشت و با قیمت ۸۵۱ تومان معامله شد.

کربنات سدیم سنگین پتروشیمی مارون نیز در این روز با نرخ ۱۸۵ تومان و حجم ۵۰۰ تن عرضه شد که در رقابت رشد داشت و با قیمت ۲۲۰ تومان خریداری شد.

نرخ آرگون ثابت ماند

در معاملات این روز نرخ آرگون پتروشیمی فجر و شیراز نسبت به هفته گذشته ثابت ماند و تغییری نکرد. آرگون پتروشیمی فجر و شیراز در این روز به ترتیب با نرخ یک هزار و ۱۶۷ تومان و یک هزار و ۱۹۱ تومان عرضه و معامله شد.