سبقت تمام تولیدات شرکت ملی صنایع مس از برنامه

در یازده ماهه سال ۱۳۸۸ شرکت ملی صنایع مس ایران به‌رغم برنامه‌های تعمیراتی با تلاش، پشتکار و همت مدیریت و پرسنل شرکت توانست در تمام بخش‌های تولید نسبت به برنامه پیش افتد. دکتر سعد محمدی افزود: مجموع استخراج سنگ سولفوری از معادن مس سرچشمه و میدوک در استان کرمان و سونگون در استان آذربایجان شرقی طی یازده ماه سال ۸۸ به میزان ۳۲ میلیون تن بوده که ۶ درصد نسبت به برنامه پیش‌بینی شده افزایش داشته است.

وی گفت: مجموع کنسانتره مس تولیدی در کارخانجات تغلیظ مجتمع‌های مس سرچشمه، شهر بابک و سونگون تا پایان بهمن‌ماه امسال ۸۱۸ هزار تن می‌باشد که ۵ درصد نسبت به برنامه تولید رشد داشته است.

دکتر سعد محمدی تصریح کرد: مجموع مس آندی تولید شده در کارخانجات ذوب مجتمع‌های مس سرچشمه و شهر بابک ۲۴۵ هزار تن بوده که ۳ درصد رشد داشته و مجموع مس تصفیه شده (مس کاتدی) در پالایشگاه سرچشمه، امور لیچینگ و بیولیچینگ ۱۹۳ هزار تن بوده که برنامه پیش‌بینی شده تولید را محقق نموده است.

مدیرعامل شرکت مس افزود: کنسانتره مولیبدن تولید شده به میزان ۶ هزار و ۷۰۰ تن و کنسانتره فلزات گرانبها نیز به میزان ۵۲۳ تن تولید شده که به ترتیب ۳۸ و ۱۷ درصد نسبت به برنامه رشد داشته است.

در واحد ریخته‌گری‌ها نیز ۵۷ هزار تن مفتول مسی هشت میلیمتری تولید شده است. کارخانه اسید سولفوریک این شرکت نیز بیش از ۳۸ هزار تن تولید داشته که رشد ۱۰ درصدی را نسبت به برنامه سال ۸۸ نشان می‌دهد.

برنامه امسال شرکت ملی صنایع مس ایران تولید ۲۱۰ هزار تن مس تصفیه شده (کاتد) می‌باشد که تا پایان بهمن‌ماه ۹۲ درصد از آن محقق شده است.