گروه بورس‌کالا- میزان تولید پودر آلومینا از ابتدای امسال تا انتهای بهمن ماه با رشد ۵/۵ درصدی به ۱۹۳ هزار تن رسید. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مدیر عامل شرکت آلومینای ایران درمورد کل تولید امسال گفت: با توجه به روند موجود پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میزان تولید به ۲۱۰ هزار تن برسد، این در حالی است که در سال ۸۷ کل تولید آلومینا به ۲۰۰هزار تن رسیده بود.

کارخانه آلومینای ایران تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور است که محصول خود را به عنوان ماده اولیه تولید شمش در اختیار کارخانه‌های آلومینیوم قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران همچنین تولید هیدرات آلومینا را ۳۲۸ هزار تن اعلام کرد که این عدد نیز با رشد ۵/۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

به گفته وی، ارقام فروش تولیدات این شرکت نیز نشان می‌دهد در ۱۱ ماهه امسال ۶۰ میلیارد تومان آلومینا به فروش رفته است که این رقم ۶درصد بیشتر از میزان فروش مدت مشابه سال گذشته محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برنامه صادرات در این شرکت آغاز شده است، اظهار داشت: قرارداد صدورآلومینا منعقد شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۲۰ هزار تن از این محصول به بازارهای خارج کشور ارسال شود.