گروه بورس کالا - موج جدید افزایش قیمت فولاد که از ابتدای هفته جاری آغاز شده، دیروز به معاملات ورق

رسید.

بر این اساس و در پی رقابت خریداران نرخ پایه ورق سردB ۱۰۰۰ ریال، ورق گالوانیزه ۳۰۰ریال و قیمت ورق گرم B نیز ۱۰۳۶ ریال رشد کرد.ورق گرم C نیز ۱۲۵۵ ریال رشد داشت. بر اساس این گزارش، در این روز قیمت ورق سرد B با نرخ ۷۲۱۲ ریال ۴ هزار تن عرضه شد که نرخ آن پس از رقابت به ۸۲۱۲ ریال رسید. ورق گالوانیزه G نیز در این روز ۳ هزار تن با قیمت ۹۵۷۴ ریال عرضه شد که پس از رقابت به ۹۸۲۵ ریال رسید. ورق گرم B نیز در این روز ۱۸ هزار تن با نرخ ۵۶۹۵ ریال عرضه شد که در نهایت پس از رقابت به ۶۷۳۳ ریال رسید. ورق گرم C نیز ۱۵ هزار تن با نرخ ۵۷۸۳ ریال عرضه شد که پس از رقابت به نرخ ۷۰۳۸ ریال رسید.این افزایش نرخ در حالی اتفاق افتاد که طی این ۲ روز مسوولان بورس و دست‌اندرکاران بازار نسبت به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها هشدار داده بودند؛ اما به نظر می‌رسد با توجه به اینکه حجم عرضه ورق مبارکه نیز در هفته‌های اخیر کاهش داشته است، بازار این کالا تحت تاثیر این شرایط و همچنین جو روانی حاکم شده قرار دارد.

البته برخی کارشناسان با توجه به عرضه محدود کالا پیش‌بینی این افزایش نرخ را داشتند، اما به نظر نمی‌رسد که رشد ۱۰۰ تومانی در یک روز نیز از لحاظ منطق بازار، واقعی بوده باشد خصوصا اینکه زمان تحویل کالاهای فولاد مبارکه ۳۱/۲/۸۹ و ۳۱ /۳ /۸۹ است. از این رو به نظر می‌رسد خریداران این کالاها با خرید کالاهای مذکور ریسک زیادی کرده‌اند.

گفتنی است؛ دیروز تنها نرخ ورق قلع‌اندود ثابت ماند و تغییر نرخ نداشت. این کالا ۳۱۰ تن با نرخ ۱۰۹۴۵ ریال عرضه شد که با همین نرخ معامله شد. در این روز تحویل ورق قلع‌اندود، گالوانیزه و ورق سرد Bا۳۱/۳/۸۹ و زمان تحویل ورق گرم B و Cا۳۱/۲/۸۹ بود.