کسب تندیس بلورین هفتمین دوره جایزه ملی بهره‌وری توسط ذوب‌آهن

مجید مرادیان

ذوب‌آهن اصفهان موفق به کسب تندیس بلورین جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی کشور شد.

هفتمین همایش تعالی سازمانی و اعطای جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی با حضور وزیر صنایع و معادن، رییس کمیسیون صنایع و معادن و جمعی از مسوولان و مدیران و کارشناسان شرکت‌های برتر دولتی و خصوصی در محل سالن بین‌المللی همایش‌های صدا و سیما برگزار شد. در این آیین ذوب‌آهن اصفهان در بخش ساخت و تولید موفق به کسب تندیس بلورین هفتمین دوره جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی کشور شد و تندیس ویژه و لوح سپاس این جایزه به دکتر براتی مدیرعامل این شرکت اعطا شد. براتی، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به همت و تلاش مدیریت و کارکنان این شرکت در راستای رشد و توسعه و تعالی سازمانی، عوامل موثر در این زمینه را برشمرد و گفت: اجرای موفقیت‌آمیز استراتژی‌ها در راستای تحقق چشم‌انداز مطلوب شرکت از طریق اعمال مدیریت صحیح نسبت به تغییرات پیش رو مهمترین عامل موفقیت ذوب‌آهن اصفهان در کسب تندیس بلورین جایزه ملی بهره‌وری است. وی افزود: استفاده بیش از پیش از ابزارهای پرقدرت بهینه‌کاوی در سال‌های اخیر ضمن آنکه منجر به بهسازی مداوم فرآیندهای کاری شرکت با الگوبرداری از سازمان‌های پیشرو و رقبای موفق شده است، بستر مناسب جهت رسیدن به اهداف متعالی را در شرکت فراهم کرده است.

وی گفت: در این راه شرکت از توجه به نیازهای جدید مشتریان داخلی و خارجی خود غافل نمانده است، به گونه‌ای که تولید ریل و تیرآهن بال پهن H و H۱۸ نمونه بارزی از محصولات جدید ذوب‌آهن بوده و شاهد این مدعا در به‌کار‌گیری موثر مدیریت فرآیندها، به ویژه فرآیند توسعه محصول می‌باشد.

وی برنامه‌های آینده ذوب‌آهن در این زمینه را تشریح کرد و گفت: دستیابی به سرآمدی پایدار در کلیه جنبه‌های عملکرد از اهداف اصلی شرکت است و در این راستا بر اساس ارزیابی‌ها و خود ارزیابی‌های صورت گرفته در شرکت، ضمن شناسایی بالغ بر ۳۰۰ پروژه بهبود مسیر حرکت در جهت تعالی و تحقق چشم‌انداز شرکت تا سال ۱۳۹۳ ترسیم شده است. همچنین تکمیل طرح‌های توسعه شرکت و دستیابی به ظرفیت ۵ میلیون تن تا سال ۹۳ و متعاقب آن رسیدن به ظرفیت یازده میلیون تن تا سال ۱۴۰۴ از جمله برنامه‌های آتی ذوب‌آهن اصفهان است.

لازم به ذکر است که ذوب‌آهن اصفهان از سال ۱۳۸۳ فرآیند جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی را دنبال کرد و در سال‌های ۸۴، ۸۶ و ۸۷ موفق به کسب جایزه تعهد به تعالی و تقدیرنامه ۴ ستاره شد و در سال جاری توانست با کسب جایزه ویژه تندیس بلورین، خود را در جمع شرکت‌های برتر در این زمینه درآورد.