سنا- ۳ هزار و ۲۱۰ سکه طلا در قرارداد‌های آتی مورد مبادله قرار گرفت که باعث شد رکورد تعداد معاملات قراردادهای آتی سکه طلا در هفته منتهی به ۲۱ بهمن ماه امسال در بورس کالای ایران شکسته شد.

در هفته منتهی به پایان ۲۱ بهمن ماه ۸۸، تعداد سه هزار و ۲۱۰ قرارداد آتی سکه منعقد شد تا رکورد جدیدی در تعداد معاملات این محصول به ثبت برسد.

این قراردادها به ارزش ۸۴ میلیارد و ۵۴۶ میلیون ریال برای تحویل در اسفند ماه امسال منعقد شد.

معاملات قراردادهای آتی سکه طلا طرح امام (ره) از دی ماه سال گذشته آغاز شد که معاملات آن در این مدت به ۴۵ هزار و۱۷۰ قرارداد و ارزش ۱۱۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین در هفته منتهی به ۲۱ بهمن ماه، دو قرارداد مفتول مس ۸ میلیمتری برای تحویل در اسفند ماه امسال به ارزش ۷۲۶ میلیون ریال صورت گرفت تا حجم معاملات این محصول در سال ۸۸ به بیش از ۱۸ میلیارد ریال برسد.

معاملات قراردادهای آتی در بورس کالای ایران از اول تیرماه سال ۸۷ با معامله و اونس طلا آغاز شد که در طول این مدت حجم معاملات سه محصول (اونس طلا، مفتول مس ۸ میلیمتری و سکه طلا طرح امام (ره)) به بیش از ۱۱۷۲ میلیارد ریال رسیده است.

بر اساس این گزارش، در طول یک سال گذشته ۶۶۹ معامله اونس طلا به ارزش پنج میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال در بورس کالای ایران انجام شده است.

گفتنی است، رکورد قبلی تعداد معاملات قراردادهای آتی سکه طلا در اواخر دی ماه امسال با دو هزار و ۶۴۲ قرارداد به دست آمده بود.