گروه بورس کالا - برای دومین روز متوالی در هفته جاری میلادی نرخ فلزات پایه در بورس فلزات لندن رشد کرد. بر اساس این گزارش، در این روز قیمت قلع و نیکل بیشترین افزایش را به ثبت رساند.

رشد 99 دلاری مس
در معاملات روز شانزدهم فوریه در بورس فلزات لندن قیمت مس ۹۹ دلار رشد کرده و هر تن از آن با قیمت ۶ هزار و ۹۴۰ دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز در هر تن ۶ هزار و ۹۳۹ دلار بود. موجودی مس در این روز ۵۴۹ هزار و ۹۰۰ تن بود که از این حجم کالا ۵۳۳ هزار و ۵۰۰ تن فروش رفت.
آلومینیوم و افزایش 18 دلاری
در معاملات روز مورد بررسی قیمت آلومینیوم ۱۸ دلار رشد کرد، اما در این روز نرخ آلیاژآلومینیوم ثابت ماند. بر این اساس هر تن آلومینیوم با نرخ ۲ هزار و ۵۱ دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز در هر تن ۲ هزار و ۵۰ دلار بود. بر این اساس هر تن آلیاژآلومینیوم یک هزار و ۸۸۰ دلار بود. خرید نقدی این کالا در هر تن یک هزار و ۸۷۰ دلار بود. موجودی آلومینیوم در این روز ۴ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۸۲۵ تن بود که از این حجم کالا ۴ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۶۵۰ تن فروش رفت. موجودی آلیاژآلومینیوم نیز در هر تن ۸۲ هزار و ۶۰۹ تن بود که ۷۹ هزار و ۷۸۰ تن معامله شد.
سرب 61 دلار گران شد
در معاملات روز مورد بررسی قیمت سرب ۶۱ دلار رشد کرد که هر تن از آن با قیمت ۲ هزار و ۱۹۶ دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز در هر تن ۲ هزار و ۱۹۵ دلار بود. روی در هر تن در این روز ۴۰ دلار افزایش یافته و هر تن از آن با قیمت ۲ هزار و ۲۲۲دلار و ۵۰ سنت به ثبت رسید. خرید نقدی این فلز در هر تن ۲ هزار و ۲۲۲ دلار بود. موجودی سرب در روز مورد بررسی ۱۵۹ هزار و ۵۲۵ تن بود که از این حجم کالا ۱۴۵ هزار و ۲۰۰ تن معامله شد. روی نیز در این روز ۵۰۱ هزار و ۴۷۵ تن موجود بود که ۴۹۷ هزار و ۳۲۵ تن معامله شد.
صعود 600 دلاری نیکل
در معاملات روز مورد بررسی قیمت نیکل ۶۰۰ دلار رشد کرده و هر تن از آن با قیمت ۱۹ هزار و ۶۰۰ دلار به صورت نقدی فروش رفت. خرید نقدی این فلز در هر تن ۱۹ هزار و ۵۷۵ دلار بود. در این روز قلع نیز با ۲۰۵ دلار رشد کرد و هر تن از آن با قیمت ۱۶ هزار و ۶۰۵ دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز در هر تن ۱۶ هزار و ۶۰۰ دلار بود. موجودی نیکل در روز شانزدهم فوریه ۱۶۴ هزار و ۸۶۵ تن بود که ۱۵۹ هزار و ۳۹۶ تن آن فروخته شد. قلع نیز با موجودی ۲۶هزار و ۲۰۵ تن موجود بود که ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن معامله شد.