کاهش مجدد نرخ محصولات پلیمری

گروه بورس کالا- کتایون دارابی: رینگ پتروشیمی پس از پشت سر گذاشتن تعطیلات بهمن ماه، روز گذشته بار دیگر شاهد کاهش نرخ در گروه پلیمری‌ها بود. به گفته فعالان اقتصادی، کاهش نرخ جهانی محصولات پتروشیمی و بلاتکلیفی همچنان در بازار تاجران را برای خرید این کالاها دچار تردید کرده است. البته در این روز تنها ۲۷ کالای پلیمری در رینگ پتروشیمی عرضه شد که نسبت به هفته‌های گذشته کاهش چشمگیری یافته بود، از این مقدار ۷ کالا نیز از سوی کارگزاران خریداری نشد. پلی‌اتیلن سنگین EX۵ پتروشیمی مارون و پلی‌وینیل کلراید ۶۰۵۸ پتروشیمی بندرامام در لیست محصولات خریداری نشده بودند.

به گفته فعالان اقتصادی، نرخ بالای این کالا در رینگ پتروشیمی سبب شده است تا خریداران تمایلی به خرید آنها نشان ندهند. در این روز ۶۱/۵۸ درصد معاملات مربوط به گروه پلیمری‌ها، ۱۱/۲ درصد مربوط به گروه شیمیایی‌ها و ۷۷/۳۸ درصد نیز متعلق به گروه قیرها بود.

پلی‌استایرن مقاوم ۷۲۴۰ ، ۶۴ تومان کاهش نرخ داشت

در این روز اکثر محصولات پلیمری با کاهش نرخی معادل ۳ تا ۶۴ تومان مواجه شدند. در این روز پلی‌استایرن مقاوم ۷۲۴۰ پتروشیمی تبریز با کاهش ۶۴ تومانی نسبت به هفته گذشته مواجه شد و رکوددار کاهش نرخ در محصولات پلیمری بود. این کالا با نرخ یک هزار و ۴۸۰ تومان خریداری شد. همچنین پلی‌اتیلن سنگین بادی BL۳ پتروشیمی جم در این روز با کاهش ۱۱ تومانی نسبت به هفته گذشته مواجه شد و با قیمت یک هزار و ۱۹۰ تومان خریداری شد.

پلی‌اتیلن سنگین بادی ۰۰۳۵ پتروشیمی بندرامام با کاهش نرخ ۴۸ تومانی نسبت به هفته گذشته روبه‌رو شد و با قیمت یک هزار و ۲۱۳ تومان خریداری شد. پلی‌استایرن معمولی ۱۵۴۰ پتروشیمی تبریز نیز در این روز با کاهش نرخ ۴۲ تومانی نسبت به هفته گذشته مواجه شد و با قیمت یک هزارو ۵۲۰ تومان خریداری شد.

تنها Pvc در معاملات بورس کالا گران شد

در معاملات روز گذشته پلی‌وینیل کلراید ۶۰۵۸ پتروشیمی بندرامام و پلی‌اتیلن ترفتالات گرید الیاف TG۶۴۱ پتروشیمی تندگویان، دو کالایی بودند که در رینگ پتروشیمی با افزایش نرخ نسبت به هفته گذشته مواجه شدند. پلی‌وینیل کلراید ۶۰۵۸، نسبت به هفته گذشته ۱۵ تومان افزایش نرخ داشت و با قیمت یک هزار و ۹۴ تومان معامله شد.پلی‌اتیلن ترفتالات گرید الیاف TG۶۴۱ نیز در این روز ۲۴ تومان نسبت به هفته گذشته افزایش نرخ داشت و با قیمت یک هزار و ۸۲ تومان خریداری شد.

حلال‌ها با نرخ پایه خریداری شدند

در این روز هیچ کدام از کالاهای شیمیایی با افزایش نرخ نسبت به هفته گذشته مواجه نشده و با نرخ پایه خریداری شدند.

حلال ۴۰۲ پالایشگاه اصفهان در این روز با نرخ ۵۲۵ تومان، حلال ویژه ۴۰۰ با نرخ ۵۶۰ تومان، حلال ۴۰۴ با نرخ ۵۴۳ تومان و حلال ۴۱۰ با قیمت ۵۵۳ تومان معامله شد.

معامله ۱۰۰ تن تولوئن دی ایزو سیانات در بورس بین‌المللی

دیروز برای نخستین بار در رینگ صادراتی فرآورده‌های نفت و پتروشیمی بورس کالا، ۱۰۰ تن تولوئن دی ایزو سیانات پتروشیمی کارون برای صادرات به بازارهای اروپایی مورد معامله قرار گرفت. در این روز هر تن از کالای مذکور به قیمت ۲ هزار و ۷۸ یورو دادوستد شد تا ارزش معاملات یورویی تالار بین‌المللی

بورس کالا در کیش به رقم ۲۰۷ هزار و ۸۰۰ یورو بالغ شود. بر اساس این گزارش، ۸ هزار و ۷۰۰ تن انواع قیر نیز به ارزش ۳ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار توسط کارگزاران به فروش رفت. هر تن قیر ۷۰/۶۰ و ۱۰۰/۸۵ شرکت نفت جی به قیمت ۴۰۰ دلار و هر تن قیر ۷۰/۶۰ شرکت نفت پاسارگاد به قیمت ۳۸۰ دلار در رینگ صادراتی فرآورده‌های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.