دلار آمریکا با رشد معقولانه خود حداقل در مقابل بسیاری از ارزها به ویژه یورو (که در نتیجه افت وضعیت اقتصادی کشور یونان و بروز نگرانی سایر کشورهای PIIGS؛ یونان، پرتغال، ایتالیا، ایرلند و اسپانیا، ضربه سختی بر پیکره اروپا وارد کرد.) هفته خوبی را پشت سر گذاشت.

به گزارش سایت کارگزاری بانک ملی ایران، گذشته از اینکه برخی از اعضای اروپای شرقی کلوپ اروپا نیز با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند، تمام این مشکلات و بدهی‌های مالی و معضلاتی که گرفتار آن شده‌اند، به اروپا خساراتی را وارد کرده است.

احتمالا اروپا و آمریکا در معرض خطر بحران W شکل قرار دارند. از این رو چه اتفاقی خواهد افتاد اگر این کشورهای اروپایی نتوانند خودشان را از مخمصه‌ای که گرفتارش شده‌اند نجات دهند. به علاوه ظاهرا برخی از ایالت‌های آمریکایی نیز به مشکلات بودجه‌ای داخلی مشابهی دچار شده‌اند. در واقع بدهی کالیفرنیا با داشتن بالاترین تولید ناخالص داخلی نسبت به سایر کشورها می‌تواند ضربه شدیدی به بازارها وارد کند.

طلا به عنوان مکانی امن برای سرمایه‌گذاری می‌تواند مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته و پس از مدتی کوتاه دوباره جریان سرمایه به سمت این فلز زرد روانه شود.

کشورهای آسیایی مدت زیادی است که از طلا به عنوان مکانی امن برای حفاظت در برابر تورم استفاده نموده‌اند و در‌حال‌حاضر به نظر می‌رسد که هند به عنوان بزرگ‌ترین کشور آسیایی که بیشترین توجه را به طلا دارد، حرکت خود را برای ورود به بازار آغاز کرده و توده مردم پذیرفته‌اند که افزایش قیمت طلا را در پیش رو خواهیم داشت. با رشد سرمایه‌گذاری در بخش طلا در کشورهای شرقی شاهد روند صعودی در قیمت طلا خواهیم بود.