میتال تولید خود را افزایش می‌دهد

گروه بورس کالا- بزرگ‌ترین فولادساز جهان از افزایش حجم تولید و کاهش قیمت فولاد در فصل اول سال جاری خبر داد. به گزارش متال بولتن، شرکت آرسلورمیتال فروش بیشتر انواع مقاطع فولادی را در قیمت‌های پایین‌تر در فصل جاری میلادی پذیرفته است. این تصمیم پس از تعیین و دست‌یابی به ۰۷/۱ (۰۷/۱) میلیارد دلار سود خالص برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۰۹ اتخاذ شد.

در سه ماه اول سال جاری محموله‌های فولاد باید مجددا در سطوح بالایی قرار ‌گیرد و این افزایش پس از افزایش ۲۰ میلیون تنی در اکتبر و دسامبر بالاترین سطح از زمان آغاز بحران مالی جهانی است.

این افزایش برای تسویه حساب‌ها و جبران کاهش سودآوری شرکت که به دلیل کاهش ناچیز متوسط قیمت‌های فروش و افزایش هزینه‌ها روی داد پذیرفته شده است. این مطلب به گفته بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان در آخرین اخبار منتشره در سه ماه اول سال رسانه‌ای شده است.

درآمد قبل از احتساب بهره بانکی، مالیات و عوارض، کاهش ارزش، استهلاک و ... ۲۴ درصد به نسبت سال گذشته کاهش داشته و به ۱۳/۲ (۱۳/۲) میلیون دلار رسیده و به عبارت دیگر سود خالص با ۱۶درصد کاهش به ۶/۱۸ (۶/۱۸) میلیون دلار رسید.به گفته لاکشمی میتال، آرسلورمیتال در فضای بسیار سختی توانست هزینه‌های اولیه خود را کاهش دهد و بنابراین ما سال جاری را در یک جایگاه پر سود آغاز می‌کنیم که از پیشرفتی با وجود کاهش شدید سرعت بهبود در یک مسیر مشخص بهره می‌برد.با توجه به شرایط اقتصاد جهانی که هنوز در آغاز روند بهبود خود قرار دارد این اقدام آرسلورمیتال را می‌توان حرکتی در جهت تضعیف و حتی از رده خارج کردن دیگر رقبا ارزیابی کرد. در برخی از اخبار تایید نشده احتمال افزایش قیمت‌های بائواستیل به عنوان بزرگ‌ترین فولاد ساز چین سخن به میان آمده است. نکته دیگر آنکه با توجه به کاهش شدید حجم تولید بسیاری از واحدهای تولیدی این شرکت در اقصی نقاط جهان از جمله آمریکای شمالی و اروپای شرقی که در برخی از گمانه‌زنی‌ها تا ۵۰درصد ذکر شده است می‌توان انتظار از سر‌گرفتن تولید و همچنین افزایش ظرفیت آن را برای مناطق ذکر شده لحاظ کرد. این حرکت فواید مضاعفی برای این شرکت به دنبال خواهد داشت.