در هفته مورد بررسی، قیمت بیلت در اغلب بازارهای عمده جهانی، همراه با نوساناتی جزئی، دارای ثبات بوده است.
به گزارش متال بولتن با توجه به ثبات قیمت مواد اولیه تولید (آهن قراضه)، قیمت بیلت صادراتی کشورهای مختلف، در هفته مورد بررسی، از تغییرات چندانی برخوردار نبوده است. ولیکن به نظر می رسد که قیمت بیلت در مقایسه با محصولات فولادی طویل قوی‌تر است.

بیلت صادراتی ترک بدون تغییر
آخرین اطلاعات از بازار ترکیه حاکی است، در هفته مورد بررسی، قیمت بیلت در بازار داخلی ترکیه و نیز قیمت معاملاتی این کشور در بخش صادرات از تغییرات چندانی برخوردار نبوده است. در هفته مورد بررسی، قیمت فروش بیلت در بازار داخلی ترکیه بطور متوسط
480-470 دلار/تن، (تحویل درب کارخانه و بدون احتساب vat) اعلام شد، که نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است.
تقاضای خرید بیلت در بازار داخلی ترکیه به دلیل ضعف بازار محصولات فولادی طویل، پایین است. در بخش صادرات هم آخرین قیمت صادراتی تولیدکنندگان بیلت ترکیه معادل ۴۸۰ا- ۴۷۰ دلار/تن، فوب اعلام شده است که در مقایسه با هفته قبل تقریبا ثابت بوده است. قیمت بیلت صادراتی ترکیه به مقصد مصر معادل ۵۳۵-۵۲۰ دلار/تن، سی اف آر گزارش شده است.
همچنین در هفته مورد بررسی صادرکنندگان بیلت اوکراین و روسیه تلاش کردند، قیمت بیلت صادراتی خود را به مقصد ترکیه از 480-470 دلار/تن، سی اف آر به سطح 490-480 دلار/تن برسانند؛ ولی به دلیل تقاضای پایین میلگرد در بازار داخلی ترکیه و بازارهای صادراتی، مورد قبول کارخانجات نوردی این کشور قرار نگرفت.
پیشنهاد بیلت ۵۲۰ دلاری CIS به ایران
بیلت تولیدکننـدگان کشـورهای CIS،
۴۷۰-۴۶۰ دلار/تن، فوب دریای سیاه گزارش شده است که نسبت به هفته قبل از ثبات برخوردار بوده است. قیمت بیلت صادراتی کشورهای CIS به مقصد ویتنام، ۵۲۰-۵۱۰ دلار/تن، سی اف آر اعلام شده است.
در هفته مورد بررسی، قیمت معاملاتی بیلت بر مبنای سی اف آر بنادر کشورهای منطقه خلیج‌فارس، 530-520 دلار/تن، سی اف آر اعلام شد که در مقایسه باهفته گذشته، تغییری نداشته است و میزان واردات به دلیل ضعف تقاضا کم و محدود است.
گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که پیشنهاد قیمت بیلت تولیدکنندگان CIS به مقصد ایران معادل ۵۲۰-۵۱۵ دلار/تن، سی اف آر بنادر شمالی اعلام شده است؛ در حالی‌که قیمت هفته قبل ۵۱۰-۵۰۰ دلار/تن و قیمت دو هفته قبل ۴۸۰-۴۷۰ دلار/تن بوده است. افزایش قیمت صادراتی بیلت توسط تولیدکنندگان CIS به مقصد ایران در حالی ادامه دارد که میزان سفارش خرید بیلت، توسط خریداران ایرانی چندان بالا نیست.
آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین ( با احتساب 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده) برای گرید 20mnsi ،ا3517 یوآن/تن (515 دلار/تن) و برای بیلت با کیفیت Q235 و Q195،ا3390 یوآن/تن (496 دلار/تن) است که در مقایسه با هفته قبل از کاهشی بالغ بر 20 یوآن/تن برخوردار بوده است. آخرین قیمت صاراتی بیلت چین نیز 610 -600 دلار/تن، فوب اعلام شده است که نسبت به هفته قبل افزایش داشته است. قیمت بیلت صادراتی مالزی معادل 520 دلار/تن، فوب گزارش شده است که نسبت به هفته قبل (510-505 دلار/تن) رشد داشته است.