موج- سخنگوی وزارت بازرگانی گفت: مطابق قانون کشور، وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و صنایع و معادن برای واردات هر کالایی شرایطی را اعلام و این قوانین را به اداره مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت اعلام می‌کنند. شجاعی تصریح کرد: مقرراتی که از سوی وزارتخانه‌های مذکور به سازمان توسعه تجارت اعلام شده، در اختیار گمرک قرار گرفته و این سازمان مانع ورود کالاهایی که فاقد شرایط اعلام شده هستند به کشور می‌شود.

کالاهای وارداتی در بورس عرضه شود

شجاعی با بیان این مطلب که باید مابه‌التفاوت نرخ کالا از تولید تا مصرف تعیین شود، خاطرنشان کرد: پس از تعیین مابه‌التفاوت نرخ تولید تا مصرف کالا می‌توان کالا را در بورس عرضه کرد. سخنگوی وزارت بازرگانی متذکر شد: اگر کالاهای وارداتی در بورس عرضه و نرخ کالا در بازار سرمایه تعیین شود به سهولت می‌توان نرخ تعرفه کالاهای وارداتی را تعیین کرده و از تولید داخلی حمایت کرد.

ضرورت توجه به کیفیت کالاهای تولید داخلی

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید داخل اذعان داشت: وزارت بازرگانی در راستای حمایت از تولید داخل، ذخیره‌سازی کالا را با محصولات داخلی انجام داده است.

شجاعی گفت: برای حمایت از تولید داخل، تولیدکنندگان باید به کیفیت و قیمت محصولات خود توجه کرده و محصولاتی با قیمت و کیفیت مناسب تولید و عرضه کنند.