نوسان قیمت فلزات پایه در طول هفته گذشته بیشتر تحت تاثیر سیاست پولی انقباضی چین، برنامه رییس‌جمهور آمریکا برای اصلاح وال‌استریت و بازگشت مجدد ریسک (در جو روانی بازار) قرار داشت. قیمت هر تن مس با ۷/۸درصد کاهش به کمتر از ۷۰۰۰دلار (۶۷۵۰دلار) رسید.

به گزارش سایت کارگزاری بانک‌ملی به نقل از دانیال منجر، تحلیل‌گر بازار کالا در بانک رویال اسکاتلند، معامله‌گران با جریان شدیدی از معاملات برای فروش کالاهای خود مواجه شدند، از این رو احتمالا قیمت فلزات پایه به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد تا وضعیت بازار از لحاظ بنیادی بهتر شود.

در طول هفته گذشته، قیمت آلومینیوم، روی، سرب و قلع به ترتیب با ۱/۷ درصد، ۴/۱۰ درصد، ۵/۹ درصد و ۹/۴درصد کاهش به ۲۰۷۲، ۲۱۰۵، ۲۰۲۵ و ۱۶۹۰۰دلار رسید. با این حال طی این هفته قیمت نیکل توانست با مقاومت در مقابل کاهش، یک‌درصد افزایش یافته و تا ۱۸۴۹۰دلار صعود کند.

تحلیل‌های تکنیکی توجه زیادی به قیمت نفت خام، قیمت نفت آمریکا بعد از انقضای گازوئیل نایمکس دیروز و قراردادهای نفت حرارتی برای ماه فوریه دارند.

قیمت هر بشکه نفت خام WTI نایمکس ماه مارس در روز جمعه با ۷۵‌سنت کاهش (۲/۲درصد این هفته) به ۸۹/۷۲دلار رسید. هر بشکه نفت برنت بورس لندن (ICE) ماه مارس در هفته گذشته با ۶۷‌سنت کاهش (۹/۱درصد) در قیمت ۴۶/۷۱دلار معامله شد.

به واسطه وجود خالص موقعیت خرید احتکارآمیز در معامله نفت خام در سطح فعلی، معامله‌گران امیدوارند قیمت نفت WTA به بالاتر از ۴۰/۷۴دلار صعود کند. همچنین در این شرایط انتظار می‌رود قیمت نفت برنت به ۷۲ دلار برسد.