گروه بورس کالا- اوراق مشارکت طرح‌های هشت‌گانه فولاد از امروز (۱۴ بهمن) در شعب منتخب بانک ملت عرضه می‌شود و تا ۱۹ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. روابط‌عمومی ایمیدرو با اعلام این خبر اعلام کرد:‌ این اوراق بدون نام بوده و‌ قابلیت واگذاری به غیر و داد و ستد در بورس اوراق بهادار را دارند. نرخ سود علی‌الحساب و روزشمار در این اوراق نیز ۱۶ درصد اعلام شده است.

از سوی دیگر، این اوراق معاف از مالیات بوده و برای مدت سه سال در نظر گرفته شده‌اند و یکی از ویژگی‌های آن‌ها این است که سرمایه‌گذاران قادرند در هر زمان و پیش از موعد سررسید، اوراق خریداری شده را بازخرید کنند.

ارزش هر برگه‌ اوراق مشارکت حداقل ۲۰۰ هزار و حداکثر ۱۰ میلیون تومان است. مرحله نخست عرضه این اوراق برای تامین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تزریق به طرح‌های هشتگانه فولاد در هشت استان کشور پیش‌بینی شده است.

ناشر این اوراق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و عامل فروش و ضامن آن بانک ملت است و شرکت تامین سرمایه امین نیز به عنوان مشاور و امین طرح حضور دارد.

گفتنی است که طرح‌های هشت‌گانه استانی فولاد هم اینک در هشت منطقه از کشور در حال احداث هستند که با راه‌اندازی آن‌ها ۸ میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد خام ایران افزوده می‌شود.