ایسنا- دلیل اصلی کاهش فولاد خام ایران در دو ماه آخر سال ۲۰۰۹ میلادی مربوط به افت تولید فولاد خام در شرکت فولاد خوزستان بود.

محمدمسعود سمیعی‌نژاد، معاون وزیر صنایع و معادن در پاسخ به این سوال که چرا تولید فولاد خام ایران برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا در دو ماه پایانی سال گذشته میلادی کاهش یافت؟ عنوان کرد: به نظر می‌رسد قطع برق و افت شدید تولید در شرکت فولاد خوزستان دلیل اصلی افت تولید فولاد خام ایران در دو ماه آخر سال ۲۰۰۹ میلادی بوده است.

معاون امور معدنی و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن در عین حال با تاکید بر این‌که ایران مزیت زیادی در زمینه تولید فولاد خام دارد، اظهار داشت: ایران ماده اولیه اصلی مورد نیاز تولید فولاد خام یعنی سنگ‌آهن را به مقدار کافی در اختیار داشته و وابستگی چندانی هم به بازار جهانی این کالا ندارد و همین عامل باعث شده روند تولید فولاد خام در ایران صعودی باشد.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام ایران در آخرین ماه سال گذشته میلادی حدود ۸۹۰ هزار تن برآورد شد که ۱/۲ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۰۸ نشان داد. این برای دومین ماه پیاپی بود که تولید فولاد خام ایران طی سال ۲۰۰۹ میلادی با کاهش مواجه شد.