مرکز خدمات فولاد ایران- به عقیده بسیاری از تحلیلگران قیمت میلگرد در بازار چین تا سال نو چینی روند کاهشی آرامی خواهد داشت. از این رو تجار باید با احتیاط بیشتری وارد قراردادهای آتی شوند. این روزها در بازار ‌هانگزو، قیمت میلگرد روندی نزولی داشته و میلگرد ۱۶ تا ۲۵ میلیمتری A۲ به ۵۵۱ دلار هر تن رسیده و میلگرد A۳،ا ۵۵۷ دلار هر تن عرضه شده است. بعید به نظر می‌رسد که قیمت‌ها به این زودی به ثبات برسند.

حال باید دید که دلیل اصلی افت قیمت‌ها در بازار میلگرد چیست. از طرفی تقاضای واقعی پایین است و معاملات محدودی انجام گرفته به خصوص که به تعطیلات سال نو چین نزدیک می‌شویم. از طرف دیگر موجودی داخلی میلگرد در شهر ‌هانگزو به ۵۵۰ هزار تن رسیده که با حساب موجودی مفتول از ۶۰۰ هزار تن نیز بیشتر می‌گردد و این یک رکورد تاریخی در میزان موجودی‌ها است. پیش‌بینی شده بود که بعد از سال نو میلادی این رقم به ۹۰۰ هزار تن برسد.

بنابراین احتمالا در روزهای آتی قیمت‌ها در نوسان بوده و روندی نزولی خواهد داشت. پیش‌بینی شده که قیمت میلگرد ۱۵ دلار هر تن افت نماید و میلگرد کلاس A۲ به ۵۳۶ دلار هر تن کاهش خواهد یافت. با این حال واضح است که میزان عرضه از تقاضای واقعی بازار بیشتر شده که به زودی و حداقل تا پایان تعطیلات سال نو چینی تغییری نخواهد داشت.