مرکز خدمات فولاد ایران- هفته گذشته با افزایش قیمت تحویل نقدی مواد اولیه، اغلب فولادسازان به این نتیجه رسیدند که حتی اگر تقاضا همچنان پایین باشد مجبورند قیمت محصولات فولادی را افزایش دهند. در غیر این صورت در ماه‌های آینده با مشکلات مالی جدی روبه‌رو خواهند شد.

هفته گذشته قیمت سنگ‌آهن خلوص ۶۲ درصد، ۱۳۰ دلارهر تن سی‌اف‌آر چین عرضه شد که نشانگر ۸۰ درصد افزایش نسبت به قیمت سبد پایه سال ۲۰۰۹ می‌باشد. قراضه نیز در ماه ژانویه حدود ۳۰ دلار هر تن افزایش قیمت را تجربه نمود. برخی معتقدند که احتمالا در سال ۲۰۱۰ هزینه تولید نسبت به سال قبل ۸۰ تا ۱۰۰ دلار هر تن افزایش خواهد یافت.

هم‌اکنون تولید‌کننده‌ها قیمت تحویل فوریه خود را حدود ۲۰ تا ۳۰ دلار هر تن و قیمت‌های مارس را ۳۰ دلار یا بیشتر افزایش داده‌‌اند که بسته به نوع محصول و منطقه آن در نوسان است. در جنوب اروپا تولید‌کنندگان ورق، قیمت‌های فوریه خود را ۲۹ دلار هر تن افزایش داده‌اند. در آمریکا نیز آخرین افزایش قیمت‌ها به ۶۰ دلار هر شورت تن رسیده است. در چین، بائو استیل اوایل ژانویه اعلام کرد که قیمت‌های فوریه را بالا می‌برد؛ ولی سپس آن را تغییر نداد. برخی دلیل این امر را پایان دوره سیاست پولی باز دولت چین می‌دانند، برخی نیز معتقدند با نزدیک شدن به مذاکرات قیمت‌گذاری سنگ‌آهن، این کار بائواستیل در راستای کنترل قیمت سنگ‌آهن بوده است.