تداوم رشد قیمت فلزات پایه در دومین هفته 2010
گروه بورس کالا - در معاملات روز چهاردهم ژانویه در بورس فلزات لندن قیمت همه فلزات رشد کرد و تنها نرخ آلیاژ آلومینیوم کاهش پیدا کرد.

رشد 63 دلاری قیمت مس
در معاملات روز چهاردهم ژانویه در بورس فلزات لندن قیمت مس ۶۳ دلار رشد یافت و هر تن از آن با نرخ ۷ هزار و ۴۵۴ دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا در هر تن ۷ هزار و ۴۵۳ دلار ثبت شد.
در این روز 523 هزار و 975 تن مس موجود بود که از این حجم کالا 515 هزار و 775 تن معامله شد.
افزایش آلومینیوم، کاهش آلیاژآلومینیوم
در معاملات این روز آلیاژ آلومینیوم 25 دلار کاهش یافت و هر تن از آن با نرخ یک هزار و 930 دلار بود. خرید نقدی این کالا با نرخ یک هزار و 920 دلار فروخته شد.
اما آلومینیوم در هر تن ۴۲ دلار و ۵۰ سنت رشد کرد و هر تن از آن با نرخ ۲ هزار و ۲۹۳ دلار فروخته شد. خرید نقدی هر تن از این کالا ۲ هزار و ۲۹۲ دلار بود.
در این روز در انبارهای بورس فلزات لندن موجودی آلومینیوم 4 میلیون و 593 هزار و 400 تن بود که 4 میلیون و 346 هزار و 150 تن از آن فروخته شد. آلیاژآلومینیوم نیز 84 هزار و 600 تن موجود بود، اما 84 هزار و 460 تن فروخته شد.
سرب و روی و رشد ۲ رقمی
در معاملات روز چهاردهم ژانویه در بورس فلزات لندن قیمت سرب 16 دلار و نرخ روی 15 دلار رشد کرد. بر این اساس، فروش نقدی سرب 2 هزار و 451 دلار معامله شد. خرید نقدی آن 2 هزار و 450 دلار بود. خرید و فروش نقدی روی نیز به ترتیب 2 هزار و 492 دلار و 2 هزار و 492 دلار و 50 سنت به ثبت رسید.
در انبارهای بورس فلزات لندن در روز مورد بررسی سرب ۱۵۰ هزار و ۳۰۰ تن موجود بود که از این حجم کالا ۱۵۰ هزار و ۲۲۵ تن فروخته شد. در این روز روی نیز ۴۸۸ هزار و ۱۷۵ تن موجود بود که از این حجم کالا ۴۸۴ هزار و ۷۵ تن فروش رفت.
نیکل و قلع 3 دلار رشد کرد
در معاملات روز چهاردهم ژانویه در بورس فلزات لندن نیکل ۶۱۵ دلار رشد کرد. قلع نیز ۴۷۵ دلار افزایش داشت. بر این اساس هر تن نیکل با نرخ ۱۶۱ ۱۸ هزار و ۳۵۰ دلار فروخته شد. خرید نقدی این کالا ۱۸ هزار و ۳۴۵ دلار بود. در این روز قیمت قلع در هر تن ۱۸ هزار و ۲۰۰ دلار و خرید نقدی آن ۱۸ هزار و ۱۷۱ دلار بود. در انبارهای بورس فلزات لندن در روز مورد بررسی نیکل ۱۶۱ هزار و ۵۵۰ تن موجود بود که از این حجم کالا ۱۶۰ هزار و ۹۲ تن فروخته شد. در این روز قلع با موجودی ۲۷ هزار و ۶۵ تن موجود بود که از این حجم کالا ۲۶ هزار و ۵۲۵ تن فروش رفت.